رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نخست وزیر عراق گفت: دیپلماسی تهران حمایت از بغداد در مقابله با تروریست و افزایش روابط اقتصادی با کشور دوست و همسایه خود و عراق است.
کد خبر: ۷۵۲۳۷۴
دیپلماسی تهران حمایت از بغداد در مقابله با تروریست است

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه دیدارهای خود با مقامات عراقی شامگاه چهارشنبه با نخست وزیر این کشور در بغداد دیدار و گفتگو کرد.

نخست وزیر عراق در دیدار رییس مجلس شورای اسلامی، حضور و قدرت ایران در منطقه را بسیار مهم خواند و گفت: همه کشورهای مستقل و آزاد هم عقیده اند که جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در صلح و ثبات منطقه و مبارزه با تروریسم دارد.

حیدرالعبادی با بیان اینکه بغداد عزم راسخی برای ارتباط تنگاتنگ با تهران دارد گفت: از یک سو تروریست ها از ایران به شدت می ترسند و از سوی دیگر ایران با توجه به پیشرفت های اقتصادی می تواند باعث رونق اقتصادی در عراق شود.

دیپلماسی تهران حمایت از بغداد در مقابله با تروریست

رییس مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار با بیان اینکه این سفر فتح بابی است برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات تهران بغداد است، گفت: جمهوری اسلامی ایران از هیچ حمایتی به عراق دریغ نمی کند. دیپلماسی تهران حمایت از بغداد در مقابله با تروریست و افزایش روابط اقتصادی با کشور دوست و همسایه خود و عراق است.

رییس دستگاه قانون گذاری کشورمان همچنین با ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق هم دیدار و گفتگو کرد.

دیپلماسی همگرایی منطقه ای در مقابله با تروریسم و راه های گسترش مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و عراق از جمله سخنانی بود که میان علی لاریجانی و ابراهیم جعفری مطرح شد.

گفتگوهای و رایزنی های رییس مجلس شورای اسلامی با مقامات عراق همچنان ادامه دارد.

دیدار با احمد چلبی دبیرکل کنگره ملی عراق و سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق برنامه های دیگر دکتر لاریجانی است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها