رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغازکار خود با دومعضل بسیار بزرگ تورم بالای ۴۰ درصد و رکود مواجه بود گفت: امروز خوشحالیم بگوییم که تورم به مرز ۱۸/۱۸ درصد رسیده است.
کد خبر: ۷۵۲۰۹۰
خوشحالیم که تورم از ۴۰ به ۱۸/۱۸ درصد رسیده است

به گزارش واحد مرکزی خبر دکتر حسن روحانی که صبح امروز به استان خراسان جنوبی سفر کرده در جمع مردم بیرجند در سخنانش افزود: به رغم کاهش آب و کم بهره بودن استان خراسان جنوبی از نعمت آب، این استان دارای نعمت بزرگ مردان فرهیخته،عالم، دانشمند، ادیب، فقیه، فیلسوف است و مردان بزرگی از این سرزمین برخاسته‌اند.

روحانی افزود: همچنین این سرزمین ، جوانان بزرگ و ایثارگری را برای دفاع از میهن اسلامی به جبهه ها فرستاد.

رئیس جمهور گفت: خوشحالم در سفر به خراسان رضوی که چند ماه قبل انجام شد در جوار مرقد امام هشتم خطاب به ملت ایران اعلام کردم که طبق آمار بانک مرکزی ، کشور از رکود خارج شد و این خبر مسرت بخشی بود.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در آغاز کار خود با دو معضل بسیار بزرگ مواجه بود تصریح کرد: اولین معضل تورم بالای 40 درصد و لازم بود که با کمک مردم و همت مسئولان قدم به قدم این تورم را کاهش دهیم از 40 به 35 ، از 35 به 34 ، از 34 به 32 و بالاخره به 28 درصد رسیدیم و امروز خوشحالیم بگوییم که تورم به مرز 18 / 18 درصد رسیده است.

وی اضافه کرد: درکنار تورم ما شاهد رکود بودیم یعنی عدم رشد و در سالهای گذشته رشد ما منفی بوده یعنی نه تنها رشد نداشتیم بلکه پسرفت هم داشتیم.

مبدأ تاریخ مسلمانان نشانه اتصال جامعه اسلامی به نبوت است

آقای روحانی در ابتدای سخنان خود با تقدیر از استقبال پرشور و گرم مردم استان خراسان جنوبی به‌ویژه بیرجند گفت: از ملت بزرگ ایران در ماه محرم و صفر امسال در زمینه عشق به خاندان رسالت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ، پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) ، امام مجتبی (ع) و حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) که فخر همه ما ایرانیان است و استان های خراسان افتخارشان آن است که در کنار علی بن موسی الرضا (ع) هستند سپاسگزارم.

وی افزود: گرچه خراسان شمالی، جنوبی و رضوی را داریم اما این هر سه خراسان در پناه امام هشتم (ع) هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اولین روز ربیع الاول و همچنین روز هجرت پیامبر (ص) از مکه به مدینه گفت: همه می دانند مبدأ تاریخ ما مسلمانان هجرت نبی مکرم اسلام (ص) از شهر مکه به مدینه بوده است.

وی افزود: این هجرت داستان‌ها، نکته ها، عبرت‌ها و دست‌آموزهای فراوانی دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت هجرت پیامبر اسلام (ص) که مبدأ تاریخ مسلمانان قرار گرفته است گفت: ما مسلمانان دارای تاریخ خاص خود هستیم و این از افتخارات خاص تمدن اسلامی است.

وی همچنین با اشاره به مبدأ تاریخ میلادی که به میلاد حضرت مسیح (ع) برمی‌گردد و تاریخ کشورهای غربی و اروپایی و کشورهای غیراسلامی است افزود: از افتخارات اسلامی است که مبدأ تاریخ از دو پیامبر حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی (ع) است و این به معنی اتصال جامعه اسلامی به نبوت است.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد که از برکات ماه ربیع الاول که ماه وحدت است از سیره پیامبر (ص) در زندگی خود بهره ببریم.

سفر به خراسان جنوبی منشاء تحول مثبت خواهد بود

رئیس جمهور در فرودگاه بیرجند گفت: آمده ایم تا سخنان مردم خراسان جنوبی را گوش دهیم و طرحهایی که برای توسعه استان در جلسات متعدد در تهران مورد بررسی و بحث قرار داده ایم به عرض مردم برسانیم.

رئیس جمهور درخصوص اهداف سفر به خراسان جنوبی، با تبریک ماه ربیع الاول ماه مولود پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به ملت بزرگ ایران گفت: بسیار خوشحالم از فرصتی که پیش آمد تا از شهر زیبا و تاریخی بیرجند و استان سرافراز خراسان جنوبی بازدیدی داشته باشم و مردم سخت کوش و بزرگوار این استان را زیارت کنم.

روحانی افزود: ما آمده ایم تا سخنان و مطالبات مردم خراسان جنوبی را گوش دهیم و طرحهایی که برای توسعه استان در جلسات متعدد در تهران مورد بررسی و بحث قرار داده ایم به عرض مردم برسانیم.

وی گفت: انشاالله در دیدار کوتاهی که با مردم، نخبگان ، علماء و مسئولان خواهیم داشت به بحث و بررسی مسائل بپردازیم.

رئیس جمهور افزود : تردیدی ندارم که این سفر و تصمیماتی که اتخاذ و اعلام خواهد شد یک تحول مثبت برای استان عزیز و مرزی خراسان جنوبی خواهد بود و شاهد توسعه ای که مورد نظر مردم است با کمک مردم برسیم.

در این سفر 5 طرح عمرانی شامل کارخانه شمش منیزیم فردوس، کارخانه علوفه و دان سربیشه، بیمارستان 96 تختخوابی طبس، 2 پست برق 132 کیلوولت شهرستان بیرجند و قطعه هفتم باند دوم محور دیهوک - راهور به طول 32 کیلومتر با حضور دولتمردان در این سفر به بهره برداری می رسد.

شهرستانهای بشرویه، زیرکوه و قاین ، درمیان و نهبندان نیز به ترتیب میزبان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، معاون امور مجلس، دستیار ویژه رئیس جمهور، و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم خواهند بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمود توكلی
Germany
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
۰
۰
لطفاً شما از رییس جمهور به پرسید چه جوری از 40 به عدد 18.8 رسیده با كدام سرمایه گذاری داخلی و خارجی آیا ایشان معجزه می كنند نه من تصور نمیكنم فقط قصد دلخوش كردن كارمندان دولت و كارگران را دارند به ایشان بفرمایید اینقدر آمار غیرواقعی اعلام نكنید.واقعیت ها را ببینید
ترانه
Germany
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
۰
۰
از یه شخصیتی مثل ایشون بعیده كه ركود اقتصادی رو به پای كاهش تورم بزارن.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها