آرزوهای جان کری وزیر خارجه آمریکا رو به افزایش است. او که چندی پیش آرزو کرده بود با برقراری ارتباط آمریکا و کوبا به هاوانا سفر کند، اکنون آرزو دارد که در سال نو میلادی به توافق هسته‌ای با ایران دست یابد.
کد خبر: ۷۵۲۰۴۶
آرزوی بزرگ جان کری در سال نو میلادی

به گزارش جام جم آنلاین شبکه ای‌بی‌سی آمریکا در گزارشی با موضوع اهداف سیاست خارجی دولت این کشور در سال نو میلادی، رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران را جزء «لیست آرزوهای «جان کری وزیر خارجه آمریکا دانست.

در بخشی از این گزارش با اشاره به روی کار آمدن دولت «حسن روحانی» در ایران و از سر گیری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 ذر سال 2013، نوشته است که کری «در نوامبر 2013،‌ خوش‌بین به نظر می‌رسید.»

با این حال، این گزارش در توصیف «واقعیت» میدانی مذاکرات، می‌افزاید: «مذاکرات برای سومین بار، این بار تا جولای تمدید شده و روی کار آمدن اکثریت جمهوری‌خواه در کنگره در سال 2015، موفقیت مذاکرات را بیش از پیش نامعلوم کرده است.

مخالفت‌های شدید جمهوری‌خواهان در کنگره مهمترین عاملی است که دولت آمریکا را از دست یابی به توافق هسته‌ای با ایران باز داشته است.

جمهوری‌خواهان تندرو کنگره آمریکا که پیش از این هم در رسیدن به توافق کاشکنی می‌کردند اکنون که اکثریت کنگره را هم به دست آورده‌اند مخالفت‌های خود را هم افزایش داده‌ و سخن از افزایش تحریم علیه ایران بر زبان می‌رانند.

علاوه بر آن لابی صهیونیستی(آیپک) هم تلاش می‌کند تا توافق هسته‌ای ایران و 1+5 انجام نشود. فشارهای صهیونیست‌ها حتی باعث شده است در زمان مذاکرات و هنگام رسیدن به توافق، طرف غربی از رسیدن به توافق هسته‌ای صرف نظر کند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که آرزوی جان کری یک آرزوی بزرگ و دست نیافتنی باشد،‌دولت آمریکا به خاطر فشارها و موانعی که بر سر راه رسیدن به توافق هسته‌ای دارد، راه دشواری را باید سپری کند.

دشوارتر از آن مواضع اصولی و غیر قابل تغییر جمهوری اسلامی ایران است. آمریکا اگر می‌خواهد با ایران به توافق هسته‌ای برسد باید انعطاف بیشتری از خود نشان دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها