با تداوم پیروزی های نیروهای مسلح، پیشمرگه، نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای عشایری عراق بر تروریست های داعش، تعداد زیادی از تروریستها از مناطق مختلف استان نینوا فرار کردند.
کد خبر: ۷۵۱۸۰۰
فرار گروهی داعشی ها از نینوا

روزنامه الصباح عراق با استناد به اطلاعات دریافتی ازمنابع آگاه،از فرارجمعی تروریست های داعش از برخی مناطق خبر داد ودلیل آن را تداوم پیشروی نیروهای امنیتی به سمت شهرها و آبادی ها و محاصره عناصر داعش در مناطق مختلف عنوان کرد.

مثال آلآلوسی عضو کمیسیون امنیت ودفاع پارلمان عراق که از منطقه آزادشده سنجار دیدن میکرد گفت:« عناصر داعش در نبرد سنجار وقتی خودرا دربرابر نیروهای عراقی عاجز دیدندبه صورت جمعی از این شهر فرار کردند.»

همچنین یک منبع امنیتی از فرار دهها تروریست داعشی از شهر موصل خبردادوگفت پیروزی های اخیر که موجب آزادسازی مناطق و آبادی های زیادی درنزدیکی های موصل شده است سبب شدتا دهها عضو داعش از موصل به سمت سوریه فرار کنندتا بتوانند خود را از مهلکه ای که به زودی باآغاز عملیات آزادسازی موصل به وجود خواهد آمد نجات دهند.

کشف گورستان دست جمعی ایزیدی ها در سنجار

گورستان دست جمعی ایزیدی ها در یکی از روستاهای سنجار(شمال عراق) کشف شد. قرار است جهت شناسایی، اجساد این افراد از خاک خارج شود.

ازسوی دیگر، مقامات عراقی اعلام کردند: نیروهای امنیتی با حمایت گروه های مردمی، منطقه الجبهه را (درغرب شهر رمادی) از دست تشکیلات داعش پس گرفتند.

در این عملیات نظامی سی تروریست از جمله علی نصره الحلبوسی مسئول داعش در این منطقه کشته و هفت تن دیگر به اسارت گرفته شدند.

در همین حال، نیروهای امنیتی عراق با حمایت ازگردان هفتم و حملات هوایی ارتش عراق منطقه «وفاء» را آ‍زاد کردند و در آن چهل تن از اعضای گروه های داعش کشته شدند.نیروهای عراقی نیز روستای بو حنظل را از دست گروه داعش آزاد کردند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها