آیت‌ الله سیستانی خطاب به رزمندگان عراقی :

اندکی صبر کنید پیروزی نزدیک است

در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد

رهنمودهای آیت الله سیستانی برای مبارزه با تروریستها

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با آیت الله سیستانی گفت:حمایتهای ایران ،موضوع تروریست ها درمنطقه و اقدامات صورت گرفته برای ایجاد آرامش درمنطقه و صلح و امنیت پایدار ازجمله مسائل مورد گفتگو در این دیدار بود.
کد خبر: ۷۵۱۷۸۱
رهنمودهای آیت الله سیستانی برای مبارزه با تروریستها

به گزارش واحد مرکزی خبر،علی لاریجانی پس از دیدار و گفتگو با آیت الله سیستانی در جمع خبرنگاران قرار گرفت و به سوالات آنان پاسخ داد.

وی با بیان این که در این دیدار از نظرات آیت الله سیستانی درباره جهان اسلام استفاده بسیار کردم ، گفت: در این دیدار درباره شرایط و بحران های امروز منطقه و مسائل مختلف مربوط به آن بحث و بررسی شد.

وی افزود: موضوع تروریست هایی که در منطقه برای مسلمین ایجاد مشکل کرده اند (در سوریه ، عراق و کشورهای دیگر) و همچنین اقداماتی که در جهت ایجاد آرامش در منطقه و صلح و امنیت پایدار می توان انجام داد از دیگر مسائلی بود که با این مرجع بزرگ تقلید گفتگو شد.

وی گفت: اینجانب نیز گزارشی از سفرم به سوریه و لبنان و اقداماتی که در آنجا صورت گرفت خدمت ایشان گفتم و تلاش های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست و قرار گرفتن ایران در کنار ملت عراق برای ایجاد ثبات و امنیت در این کشور را شرح دادم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گسترش روابط تجاری و اقدامات دولت ایران را از دیگر نکاتی ذکر کرد که با این مرجع تقلید در میان گذاشته است و افزود: آیت الله سیستانی در همه این زمینه ها راهنمایی های بسیار موثری داشتند.

لاریجانی با بیان این که هرگاه اینجانب به نجف اشرف مشرف می شوم و خدمت ایشان می رسم از نظرات خردمندانه ایشان بسیار استفاده می کنم ، گفت: آیت الله سیستانی برای همه مسلمانان چه شیعه و سنی و چه کرد و ترکمن نگاهی عمیق ، مفید و موثر دارند و نظر ایشان تلاش همه جانبه برای همزیستی مسالمت آمیز و در کنار هم زندگی کردن همه این اقوام است.

وی افزود: امیدواریم همه مسلمین تدابیر ایشان را اجرا کنند و اینجانب در مذاکرات با مسئولان عراقی پیگیر تدابیر و مسائلی که ایشان مطرح کردند خواهم بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که وجود این مرجع بزرگ شیعه برای مسلمین و مردم عراق نعمتی بزرگ است ، گفت: تلاش های موثری برای ایجاد فضایی امن در مناطق مختلف کشورهای اسلامی از جمله دیگر نظرات ایشان بود.

لاریجانی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات حمایت ایران از دولت عراق افزود: تردیدی نیست که ایران از ابتدای بحران عراق در کنار دولت و مردم عراق بوده است و حتماً این تلاش ها را ادامه خواهد داد اما توقع نداشته باشید اینجانب جزئیات را مطرح کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره کاهش قیمت نفت هم گفت: این یک اقدام توطئه آمیز است اما جمهوری اسلامی ایران به خاطر تولید زیاد و صادرات غیرنفتی خود شرایطش با کشورهای دیگر فرق می کند اما قطعاً همکاری های دوجانبه هم به نفع عراق و هم به نفع ایران است برای همین یکی از مسائلی که با مقامات عراقی مذاکره خواهیم کرد همکاری اقتصادی دوجانبه است.

لاریجانی با اشاره به پیروزی های اخیر دولت و ملت عراق و سوریه علیه تروریست ها افزود: رسانه ها باید در این زمینه واقع بین باشند چرا که حق اصلی برای ملت عراق و سوریه است و البته ما هم به آنها کمک می کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها