فروش اجناس خیالی در شبکه های اجتماعی

زنان کلاهبردار، دستگیر شدند

4 خانم که با جذب مشتری در شبکه‌های اجتماعی برای فروش اجناس خیالی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۵۱۷۲۰
زنان کلاهبردار، دستگیر شدند

سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رییس پلیس فتای پایتخت در توضیح کلاهبرداری اینترنتی به شکایات تعدادی از شهروندان تهرانی به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: ارائه شماره تلفن داخلی و نیز اعلام شماره حساب به نام یک زن جهت پرداخت هزینه خرید اینترنتی برخی از اجناس (خیالی) نظیر کیف، شال، کفش و لباس شیوه این تبهکار اینترنتی جهت کلاهبرداری از قربانیان این پرونده بوده است.

وی با اشاره به بازداشت سه خانم 20 تا 25 ساله به عنوان متهم این پرونده، گفت: این سه زن به عنوان رابط جهت جذب مشتری اینترنتی و ارائه وجوه با متهم اصلی همکاری می‌کردند.

ربیس پلیس فتا تهران افزود: هر چند مطابق اظهارات شکات، سرکرده اصل این باند در ترکیه به سر می‌برد اما با عملیات مهندسی معکوس پلیس فتا اثبات شد که نه تنها متهم اصلی در ترکیه نبوده بلکه این فرد هدایت این تیم کلاهبرداری را از داخل کشور برعهده داشته است.

وی به دستگیری این متهم در زمان فرار به خارج از کشور و نیز اعتراف وی به کلاهبرداری 100میلیون تومانی در بازجویی‌های اولیه اشاره کرد و گفت: هر چند تاکنون 37نفر از شهروندان مدعی اخاذی جمعا به میزان 5میلیون تومان به این شیوه بوده‌اند اما باید گفت اعتراف این فرد مبنی بر کلاه برداری 100میلیون تومانی اینترنتی به معنای عدم شکایت سایر افراد تاکنون بوده است.

سرهنگ کاکوان افزود: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به این شیوه متضرر شده‌اند می‌توانند با مراجعه به پلیس فتای شهر تهران و یا سایر استان‌ها نسبت به تنظیم درخواست شکایت جهت رسیدگی پرونده خود اقدام کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها