محققان پژوهشگاه ابن‌سینا برای ادامه مطالعات خود در حوزه درمان سرطان، چشم به راه حمایت دولت و خیرین هستند

گام مهم پژوهشگران ایرانی برای درمان سرطان

رییس انجمن علمی سرطان های زنان ایران خبر داد:

پیشگیری از سرطان رحم با واکسن اچ پی وی

رییس انجمن علمی سرطان های زنان ایران گفت: عامل اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم ویروسی به نام پاپیلوم انسانی «HPV» است که می توان با تزریق واکسن ضد این ویروس از بروز این سرطان در زنان پیشگیری کرد.
کد خبر: ۷۵۱۱۲۲
پیشگیری از سرطان رحم با واکسن اچ پی وی

دکتر اعظم السادات موسوی گفت: در سال 2006 میلادی واکسنی ساخته شد که تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را گرفت و نزدیک به یک دهه است که در کشورهای اروپایی و امریکایی به عنوان واکسیناسیون ملی از این روش استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون «HPV» برای پیشگیری سرطان دهانه رحم بسیار اهمیت دارد، افزود: این واکسن در کشور ما هم وجو د دارد اما به دلیل گران بودن آن نمی توان به راحتی در اختیار تمام افراد جامعه قرار گیرد.

موسوی گفت: با تمهیداتی که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیته کشوری واکسیناسیون می اندیشند بتوان این واکسن «HPV» را جز واکسیناسیون کشوری قرارداد تا به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: زمان شیوع سرطان دهانه رحم حدود 40 تا 45 سالگی است این سرطان کاملا در مراحل اولیه شناخته شده است و قبل از اینکه به مرحله تهاجمی برسد 10 تا 15 سال دربدن فرد باقی می ماند.

رییس انجمن علمی سرطان های زنان اضافه کرد: این بیماری اگر در شرایط قبل از تهاجمی شدن تشحیص داده شود می توان آن را درمان کرد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: عامل اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم ویروسی به نام «HPV» است که قابل شناسایی و پیشگیری است و راه اصلی انتقال آن از طریق جنسی است.

موسوی افزود: سرطان دهانه رحم در کشورهای در حال توسعه شیوع بیشتری دارد و بر اساس آمارسرطان دهانه رحم دومین سرطان شایع در کشورهای در حال توسعه است اما در کشورهای پیشرفته شیوع سرطان دهانه رحم به مراتب کمتر شده و یکی از علل آن اهمیت به انجام تست های غربالگری از جمله پاپ اسمیر است که می تواند شیوع این بیماری را کاهش دهد.

به گفته وی، در زنان بین 20 تا 30 سال این ویروس از شیوع بالایی برخوردار است و از آنجایی که جامعه ما از یک جامعه جوان برخوردار است لذا لازم است آگاهی لازم را نسبت به این ویروس داشته باشند.

موسوی یادآور شد: از این ویروس 100 نوع وجود دارد که 40 نوع آن فقط از طریق دستگاه تناسلی بروز می کند که خود نیز در 2 گروه کم خطر و پرخطر تقسیم بندی می شوند که نوع پرخطر آن به عنوان عامل اصلی ایجاد سرطان دهانه رحم شناخته شده است.

رییس انجمن علمی سرطان های زنان ایران زمان استفاده از واکسن پاپیلوم انسانی را از سن 9 تا 13 سالگی دانست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: انجام تست غربالگری پاپ اسمیر در زنان هر سه سال یکبار ضروری است تا بتوان از محله تهاجمی بروز سرطان دهانه رحم جلوگیری کرد.

وی بهترین زمان جهت انجام تست های پاپ اسمیر را از سن 21 سالگی توصیه کرد و افزود: از 21 سالگی تا 30 سالگی هر 3 سال یکبار و از 30 سالگی به بعد هر 3 تا 5 سال یکبار و همچنین از سن 65 تا 70 سالگی این تست الزامی است.

موسوی گفت: زنانی که داوطلب استفاده از این واکسن هستند می توانند با مراجعه به متخصصین زنان و زایمان و متخصصین اطفال در صورتی که در شرایط سالم قرار داشته باشند از این واکسن استفاده کنند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها