رسانه های خبری لبنان اعلام کردند، ‌حزب الله جاسوس ارشدی را که برای سازمان اطلاعات اسرائیل (موساد) فعالیت می کرد در بخش عملیات خارجی خود کشف کرد.
کد خبر: ۷۵۰۳۵۳
جاسوس موساد به دام حزب الله افتاد

یک منبع ناشناس روز سه شنبه به روزنامه النشرة گفت: این فرد که چند هفته پیش لو رفت، مقامی در واحد 910 بود که مسئول عملیات خارجی علیه اهداف خاصی در اسرائیل بود.

النشره گزارش داد، این فرد که ابتدای نامش م. ش و ساکن جنوب لبنان است به عنوان یک تاجر سفر می کرد و برای موساد در کشورهای آسیای جنوبی فعالیت می کرد.

نهادهای امنیتی لبنان هر چند وقت یک بار از کشف عاملین جاسوسی اسرائیل و دستگاه های شنود در جنوب لبنان خبر می دهند.

براساس این گزارش، فرد مظنون چندین سال برای اسرائیل فعالیت می کرد و توانسته بود برخی از عملیات های حزب الله در اسرائیل که برای انتقام از ترور عماد مغنیه یکی از رهبران این حزب طراحی شده بود با شکست مواجه کند.

مغنیه در فوریه 2008 توسط اسرائیل ترور شد.

او همچنین بارها نام اسامی عاملین حزب الله در خارج از این کشور را فاش کرده بود که می توان به دستگیری محمد امادار در پرو در اواخر ماه اکتبر و دستگیری حسام یعقوب در قبرس که به حمله به تروریست های اسرائیلی در ماه مارس2013 ، محکوم شد،‌اشاره کرد. داوود فرحات و یوسف عیاد نیز در آوریل 2014 به اتهام طراحی حملات تروریستی علیه جهانگردان اسرائیلی در تایلند بازداشت شدند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Germany
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
۰
۰
اونم حتما با كمك سپاه پاسداران ایرانه وگرنه خودشون چنین توانایی ندارند

نیازمندی ها