رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه بودجه دستگاه قضایی متناسب با انتظارات این قوه نیست، گفت: رییس دستگاه قضا پیگیر افزایش بودجه نهادهای قضایی است.
کد خبر: ۷۵۰۲۸۶
بودجه دستگاه قضایی متناسب با انتظارات این قوه نیست

«ناصر سراج» در جلسه شورای عالی قضایی استان کردستان با بیان اینکه انتظارات زیادی از قوه قضاییه وجود دارد، ادامه داد: قوه قضاییه از نظر امکانات، بودجه و نیرو در شرایطی نیست که پاسخگوی همه انتظارات باشد اما تلاش می کند به وظایف خود عمل کند و بطور مثال امسال نه تنها شاهد افزایش بودجه پزشکی قانونی نبودیم بلکه با کاهش نیز روبرو بودیم.

وی تصریح کرد: البته امسال دولت نیز از نظر مالی با مشکل مواجه است. قبلاً بودجه دولت از طریق فروش نفت تأمین می شد، درحالیکه اکنون قیمت نفت زیر 60 دلار است که پول آن را هم پرداخت نمی کنند.

سراج ادامه داد: بنابراین دولت باید از طریق مالیات ارتزاق کند اما در آن حوزه هم کسانی که در حقیقت باید مالیات بدهند، از آن فرار می کنند.

فرار مالیاتی بسیار زیاد است

وی با بیان این مطلب که متأسفانه فرار مالیاتی بسیار زیاد است، گفت: در کشورهای توسعه یافته اکثر هزینه های کشور به صورت مالیات تأمین می شود و فروش نفت در صندوق های ارزی ذخیره می شود.

به گفته سراج، معمولاً صندوق های این کشورها انباشته از پول است؛ اما در ایران به محض اینکه پولی به صندوق ذخیره ارزی می آید از آن خارج می شود و تقریباً 25 میلیارد در این صندوق بودجه داریم که با وضعیت کنونی فکر می کنم تا آخر سال چیزی از آن باقی نماند.

استخدام یکهزار قاضی

رییس سازمان بازرسی کل کشور به جذب 800 قاضی در هر سال در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: آیت الله آملی لاریجانی امسال مجوز استخدام یکهزار نفر را اخذ کرد.

وی همچنین درباره سفرهای استانی آیت الله آملی لاریجانی گفت: رییس قوه قضاییه تلاش دارد به استان های محروم سفر کند و بیشتر اوقاتش را برای شناسایی مناطق محروم می گذراند.

رییس دستگاه قضا مدیر دقیقی است

سراج، رییس دستگاه قضا را مدیری دقیق توصیف کرد و ادامه داد: آیت الله آملی لاریجانی هرچند در امر قضا دخالت نمی کند، اما بسیار دقیق و جزئی نگر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر برگزاری مرتب جلسات شورای قضایی استان گفت: اگر جلسات شورای قضایی استان مرتب و ماهیانه برگزار شود و تبادل اطلاعات صورت گیرد، قوه قضاییه در استان می تواند حرف نخست را بزند اما اگر متفرق باشد، دیگر آنگونه که باید نمی توان مؤثر بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها