در سلاح جدید داعش، تانکرهای مجهز به مواد منفجره از چهار طرف با ورق‌های آهنی به صورت مستطیل پوشانده می‌شود و به شکل یک خودروی زره پوش در می‌آید. سپس فاصله میان بشکه‌های مواد منفجر را با شن و ماسه و گوی فلزی پر می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۹۹۲۴
سلاح مرگبار داعش چیست؟

العربیه نوشت: راننده یا بمبگذار انتحاری این زره پوش مملو از مواد منفجره، قادر است که از دریچه‌های مخصوص قسمت جلوی آن مسیر خود را تشخیص دهد و به هدف مورد نظر نزدیک شود. او برای هدف گیری دقیق از طریق دستگاه بی‌سیم از شخص دیگری در اتاق کنترل عملیات «هدایت کننده» کمک می‌گیرد.

به گفته ناظران نظامی، ظاهر این زره پوش مانند حیوان خارپشت طراحی شده و نیروهای عراقی با سلاح متعارف، مانند موشک یا کلاشینکوف قادر نیستند آن را منهدم کنند. این خودرو تنها با بمباران جنگنده‌ها و از طریق موشک‌های هدایت شده هواپیما‌ها منهدم می‌شود.

هر یک از این زره پوش‌ها با ۱۰ بشکه مواد منفجره مجهز شده، به طوری که وقتی منفجر می‌شود صدای انفجار آن تا ۳۰ کیلومتری اطراف هدف به وضوح شنیده می‌شود.

به گفته منابع نظامی عراق سلاح جدید داعش بسیار کشنده و خطرناک است.

آینده مذاکرات هسته‌ای

مشاور ارشد پیشین باراک اوباما در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح با اشاره به وضعیت موجود در مذاکرات هسته ای مدعی شد که در صورت توافق هسته ای تمامی محدودیت های هسته ای ایران در یک دوره 15 ساله لغو می شوند اما تهران این روند را قبول ندارد.

به گزارش مهر، سیمور گفت:به نظر من تمدید مذاکرات اقدامی مثبت بود و به نظر می رسد که مذاکرات در چند موضوع کلیدی پیشرفت های داشته است. از جمله این پیشرفت ها می توان به موافقت ایران برای بحث درباره عملکرد راکتور آب سنگین اراک و تولید کمتر پلوتونیوم، تبدیل تاسیسات فوردو به تاسیسات تحقیق و توسعه، خارج کردن بخشی از اورانیوم غنی شده و تبدیل آن به سوخت در روسیه، و قبول نظارت و بازرسی های بیشتر اشاره کرد.

در حقیقت بازار جهانی نفت با کاهش تقاضا، کاهش قیمت و افزایش تولید یک روند مناسب و قبال قبول برای افزایش فشارهای اقتصادی بر ایران است البته باید این موضوع را نیز مد نظر قرار دهیم که تحریم های جدید موجب نمی شوند ایران در کوتاه مدت با خواسته های ما موافقت کند.

کشورهای 1+5 باید این نکته را روشن کنند که نیاز به تمدید مذاکرات وجود داشت. در جریان مذاکرات، 1+5 به رهبری آمریکا پیشنهاداتی برای رسیدن به توافق جامع ارائه کرد. برای مثال 1+5 آماده است تا وجود چهار هزار و 500 سانتریفیوژ نوع IR-1 را به رسمیت بشناسد که این میزان نصف تعداد سانتریفیوژهای حال حاضر ایران است.

آینده سیاسی اوباما و روحانی در گرو توافق هسته‌ای

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس جمهوری ایران می نویسد: حسن روحانی، روز دوشنبه با به خطر انداختن جایگاه سیاسی خود تاکید کرد که مصمم به دستیابی به توافق هسته ای است و آمادگی آن را دارد تا در مقابل نیروهای اصولگرا، کسانی که ترجیح می‌دهند توافق هسته ای با غرب حاصل نشود و تحریم ها باقی بماند، بایستد.

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا در ژنو از سر گرفته شده است، رئیس جمهوری ایران افزود: برخی ممکن است که دوست نداشته باشند تحریم ها برداشته شوند. تعدادشان کم است اما می خواهند آب را گل آلود کنند.

این گزارش می افزاید: تحلیلگران بر این باورند که دو رئیس جمهور ایران و آمریکا آینده سیاسی خود را به توافق نهایی هسته ای گره زده اند. علی رغم وجود موانعی در مسیر مذاکرات، روحانی بر وعده خود درباره آینده روشن ایران ایستاده است.

عارف:تحصن مجلس ششم اشتباه بود

محمدرضا عارف در کفتگوی تفصیلی خود با روزنامه اصلاح طلب اعتماد تحصن مجلس ششم را از جمله اشتباهات اصلاح طلبان خواند و مهمترین مسئله فعلی برای اصلاح طلبان را انتخاباتی آتی مجلس عنوان کرد.

او که نامزد اصلاح طلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود که در آخرین روزهای منتهی به برگزاری انتخابات به نفع حسن روحانی کاندیدای طیف میانه رو کنار کشید تا شانس پیروزی روحانی را چند برابر کند با بیان اینکه تحصن مجلس ششم اشتباه بود گفت:قطعا باید جلوی چنین رویکرد و اتفاقاتی را بگیریم. باید درون نظام و با سازوکارهایی که درون نظام اندیشیده و طراحی شده است عمل کنیم و من مطمئنم با بهره‌گیری از این رفتار، در هیچ موردی به بن بست نمی‌رسیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها