تحقیقات پژوهشگران دانشگاه کمبریج نشان داده که دویدن سبب بهبود حافظه می‌شود و چون به اکسیژن‌رسانی بیشتر به مغز کمک می‌کند، در شکل‌گیری صدها هزار سلول جدید حافظه هم دخیل است.
کد خبر: ۷۴۹۶۲۸
دویدن باعث بهبود حافظه می شود

انجام مرتب دویدن چند نوبت در هفته می‌تواند سبب رسیدن مغز به نهایت قابلیت خود شود. پیش از این گروهی از عصب شناسان آلمانی، با بررسی توانایی‌های مغزی چندین دونده در طی چند هفته متوجه شده بودند که قدرت تمرکز و حافظه تصویری در آنها بسیار بالا رفته است.

به گفته محققان، شرکت‌کنندگان در این تحقیق باید دو جلسه 30 دقیقه‌ای در هفته را به دویدن اختصاص داده و پس از آن آزمایشات مشکلی را انجام می‌دادند.

محققان متوجه شدند در حالی که حافظه این دوندگان در بخش اعداد و ارقام تغییر چندانی نداشت، توانایی آنها در به یاد آوردن تصاویر و اشکال و همچنین انجام دادن امور بصری مانند خواندن نقشه یا ساختن چیزی از روی راهنمای مصور، به طور اساسی بهبود یافته بود.

برای اثبات این نظریه، محققان در میانه کار، هر گروه از دوندگان را به چند زیر گروه تقسیم کردند و تنها یکی از این زیر گروه ها به دویدن ادامه داد، اعضایی که به دویدن ادامه نداده بودند، در انجام آزمایش‌ها به طور مشخصی دچار کاهش دقت و صحت عمل شدند.

محققان می‌گویند: فعالیت موجب افزایش تولید سلول‌های تازه در هیپوکامپ می‌شود و در ضمن از سلول‌های موجود هم محفاظت می‌کند. شاید دلیل تاثیر مثبت دویدن بر حافظه هم همین باشد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها