رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکرات است.
کد خبر: ۷۴۹۵۱۴
موضوع موشکی ایران خارج از هر نوع مذاکرات است

علی اکبر ولایتی امروز(دوشنبه) در حاشیه سومین همایش نقش پژوهش در فرایند قانون گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری که بیان کرد یکی از نمایندگان گفته بود محمد جواد ظریف تعهد داده که در دور بعدی مذاکرات بحث موشکی هم مطرح شود، ایا این موضوع صحت دارد؟ گفت: نه به هیچ وجه درست نیست.

وی اظهار داشت: طرف مقابل از موشک ها صحبت می کند اما این موضوع رویای کاذبه از سوی غربی هاست که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد و ایران برای مقاصد دفاعی خود هر کاری لازم باشد، انجام می دهد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: مهم ترین خاصیت موشک ها بازدارندگی است و ایران برای این که بتواند دفاع خود را تقویت کند نیازی به اجازه گرفتن از کسی ندارد.

تمدید مذاکرات، درخواست آمریکایی ها

ولایتی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره این که آسوشیتدپرس مدعی شده ایران بخشی از اورانیوم غنی شده را رقیق کرده و این موضوع سبب تمدید مذاکرات شده است، گفت: به هیچ وجه این ادعا صحت ندارد، مذاکره کننده ما در چارچوبی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده اند، حرکت می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها درخواست تمدید مذاکره را داده اند و این موضوع حتی برای متحدانشان نیز غیرمنتظره بود که آنها نیز خبر نداشتند که چرا آمریکایی ها در آخرین لحظه مذاکراتی را که به سمت گام های رو به جلو در حرکت بود را متوقف کردند و بعد نیز درخواست تمدید طولانی مدت مذاکرات را کردند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: این موضوع نشان دهنده وقوع برخی مطالب پشت صحنه سیاست های آمریکا است که به نظر می رسد رییس جمهور آمریکا اقتدار لازم را برای تصمیم گیری ثابت ندارد.

ولایتی تاکید کرد: این ضعف اقتدار حاکمیت آمریکا موجب می شود تا اقداماتی انجام دهد که حتی برای دوستان و متحدانشان نیز غیرقابل پیش بینی است.

وی افزود: هیچ ربطی به ایران ندارد و ایران مواضع خود را محکم حفظ می کند، مواضع جمهوری اسلامی ایران این است که حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته برای مصارف صنعتی نه برای کارهای نمایشی را برای خود محفوظ می داند.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مواضع ما همچنان مانند گذشته در مسیر ترسیم شده توسط رهبر معظم انقلاب است و مذاکره کنندگان ما در مذاکرات هیچ ضعفی را نشان نداده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها