رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: باید تا به نتیجه رسیدن مذاکرات، چالش‌های بانکی حل شود، زیرا برخی بانک‌های اروپایی بویژه آلمانی‌ها حساب تجار ایرانی را در بانک‌های خود طی هفته‌های اخیر بسته‌اند.
کد خبر: ۷۴۹۳۶۶
کارشکنی آلمانی‌ها در قبال تجار ایرانی

به گزارش ایسنا، اسدالله عسکر‌اولادی امروز در چهل‌ودومین نشست نمایندگان اتاق ایران اظهار کرد: باید مساله بانکی حل شود، زیرا هنوز نمی‌توانیم براحتی پول حاصل از صادرات را به کشور بیاوریم.

وی نرخ ارز را یکی از مشکلات پیش‌ روی صادرات عنوان کرد و ثبات نرخ ارز را خواستار شد، زیرا در غیر این صورت صادر‌کننده نمی‌تواند روی ارز خود حساب باز کند.

عسکر‌اولادی با بیان این‌که بنا داریم 2000 واحد بازرگانی را تقویت کنیم و صادراتمان را به مرز 70 میلیارد دلار برسانیم، از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد، همان‌گونه که مهلت اعتبار کارت بازرگانی واحد‌های تولیدی را پنجساله کرده، این مهم را برای صادر‌کننده و وارد‌کننده در نظر بگیرد، زیرا طی مراحل تمدید یک کارت یکساله به تنهایی دو ماه به طول می‌انجامد.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران همچنین پیشنهاد کرد که بیمه از بند‌های شروط بازرگانی حذف شود و خطاب به رئیس اتاق بازرگانی گفت: شرایط برخی کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی به گونه‌ای است که توان پرداخت یک در هزار فروش را ندارند. در حالی که ذخیره مالی برخی اتاق‌های بازرگانی به ده هزار میلیارد تومان می‌رسد و ما پیشنهاد می‌کنیم به جای دریافت یک در هزار از فروش، رقم یک در هزار از سود دریافت شود.

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز در پاسخ به خواسته عسکر‌اولادی اظهار کرد: این موضوع دو ماه پیش به نتیجه رسیده و پیشنهاد شد که به جای دریافت یک در هزار فروش، سه در هزار سود خالص دریافت کنیم که این موضوع را به معاون اول رئیس‌جمهور ارسال کردیم و ابلاغ شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها