رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه درپی هستیم که راکتور و میله‌های سوخت را با استقلال کامل تولید کنیم، گفت: استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای یک امر نمایشی یا آزمایشگاهی نیست.
کد خبر: ۷۴۹۱۵۲
ایران در صدد تولید راکتور و میله‌های سوخت است

علی اکبر ولایتی در حاشیه دیدار با نماینده پارلمان آلمان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه باید مثل گذشته روابط ایران و آلمان به جایگاه اصلی خود بازگردد خاطر نشان کرد: ما با کشور آلمان درخصوص مسائل منطقه‌ای مشترکاتی داریم؛ بازگشت آرامش و حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و حکومت‌های قانونی و مشروع این کشورها از جمله این مشترکات است.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 با اشاره به اینکه ظرف روزهای آینده یک هیئت کارشناسی از کشورمان به ژنو سفر خواهد کرد و گفتگوهای خود را از سر خواهد گرفت اظهار داشت: خواسته جمهوری اسلامی ایران در چارچوب قواعد و ضوابط بین‌المللی است؛ براساس قرارداد NPT هر کشوری حق دارد که از انرژی هسته‌ای به صورت صلح‌آمیز استفاده کند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین باره تأکید کرد: این استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای یک امر نمایشی یا آزمایشگاهی نیست، بلکه ما نیازمندیم تا به صورت صنعتی از انرژی پاک که بهترین شکل آن انرژی هسته‌ای است، استفاده کنیم.

ولایتی در ادامه گریزی هم به قرارداد راکتورهای هسته‌ای با کشور روسیه زد و گفت: یک قرارداد راکتور هسته‌ای را با روسیه به امضا رسانده‌ایم که یکی از آنها به کار افتاده و قرارداد اولیه دو راکتور دیگر هم بسته شده است و ایران درپی آن است که هم راکتور و هم میله‌های سوخت را با استقلال کامل تولید نماید.

ولایتی با اشاره به اینکه اگر طرف غربی حق جمهوری اسلامی ایران را در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را به رسمیت بشناسد مشکل به زودی حل خواهد شد خاطر نشان کرد: زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اینکه بخواهند از طرف اروپایی‌ها تصمیم بگیرند، موجب اعتراض کشورهای 1+5 از جمله فرانسه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که توهم آنها مبنی بر دنیای تک قطبی عملی نخواهد شد و باید دیدگاه سایر کشورها را هم در نظر داشته باشند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره‌ای هم به راهپیمایی صدها کیلومتری در روز اربعین کرد و در همین باره اظهار داشت: این راهپیمایی اتحاد میان مسلمانان را نشان می‌دهد؛ حتی غیرمسلمان‌ها هم به این راهپیمایی‌ها پیوستند چرا که ایشان معتقدند که امام حسین(ع) نه تنها پیشوای مسلمانان بلکه رهبر همه آزادگان جهان است.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها