یک روزنامه سعودی در مواضعی گستاخانه، از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و فتنه انگیزی در جنوب کشورمان دعوت کرد.
کد خبر: ۷۴۹۰۹۲
گستاخی سعودیها و طرح ایجاد فتنه در ایران

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه سعودی "الوطن آنلاین" در مطلبی از جانب گروهک تجزیه طلب موسوم به "حزم"، از کشورهای عربی خواست از توطئه‌ای که هدف از آن ضربه زدن به امنیت مناطق جنوبی کشورمان است، پشتیبانی کنند.

"عباس کعبی" رئیس کمیته اجرایی گروهک "حزم" در مصاحبه با این روزنامه سعودی ادعا کرد که حمایت کشورهای عربی و دیگر کشورها از این طرح بر اساس توافقهای بین المللی است، و به معنای دخالت در امور داخلی ایران نیست. !!

رئیس کمیته اجرایی گروهک حزم، با ادعای این که "تهران در حال سوء استفاده از ثروتهای نفتی اعراب است"، خواستار پوشش و حمایت کشورهای عربی از این گروهک شد.

روزنامه سعودی الوطن خاطرنشان کرد که گروهک حزم هفته گذشته نیز در پایان نشست کشورهای عضو شورای همکاری در دوحه، در پیامی به شرکت کنندگان در این نشست، مشارکت اعضای این گروهک در هرگونه طرحهای عربی و منطقه‌ای ضد جمهوری اسلامی ایران را خواستار شد.

کناره گیری مشایی از سیاست

مشایی با اعلام کناره گیری از سیاست گفت: اگر جبهه پایداری و حزب اللهی ها به دلیل نزدیکی من با آقای احمدی نژاد از ایشان حمایت نمی کنند من از همین امروز اعلام کناره گیری از ایشان می کنم.

به گزارش مثلث آنلاین،این اظهار نظر را یک سایت نزدیک به احمدی نژاد منتشر کرد. متن نیوز نوشته است که اسفندیار رحیم مشایی روز چهارشنبه در دیدار با تعدادی از حامیان آقای احمدی نژاد اظهار داشته است : در یکسال اخیر برای ایجاد انسجام میان احمدی نژادی ها برای همیشه از سیاست کنار کشیدم.

عضو هیئت امناء دانشگاه ایرانیان افزود: متاسفانه تفرق و سرخوردگی های ایجاد شده در اردوگاه حامیان آقای احمدی نژاد به نفع جریان هاشمی تمام شد و ما باید مانع ادامه این وضع شویم.

مشایی گفت: اگر جبهه پایداری و حزب اللهی ها به دلیل نزدیکی من با آقای احمدی نژاد از ایشان حمایت نمی کنند من از همین امروز اعلام کناره گیری از ایشان می کنم.

وی افزود: نباید سرنوشت جریان عدالتخواه به زلف یک نفر گزه زده شود من خود را برای همیشه کنار کشیدم تا احمدی نژادی ها بازهم مجتمع شوند.

مشایی گفت: امروز که به حوادث ۵ سال اخیر نگاه می کنم با خود می گویم همان موقع که رهبر معظم انقلاب در پندی حکیمانه معاون اولی اینجانب را موجب سرخوردگی دوستداران آقای احمدی نژاد خواندند دیگر به مصلحت نبود که اینجانب در صحنه و در کنار آقای احمدی نژاد بمانم و حتی کاندیدای ریاست جمهوری شوم .

وی افزود: احمدی نژاد سرمایه بی بدیلی است که باید برای خط عدالت و ولایت محفوظ بماند و صدها مشایی هم اگر فدای این راه شوند زیاد نیست.

مفتی سعودی:انتقاد از حاکم حرام است

فتوای مفتی سعودی در مورد تحریم انتقاد از حاکمان و بیان عیب های آنان در رسانه های گروهی باعث ایجاد موج وسیعی از تمسخر و انتقاد بر روی پایگاه های ارتباط جمعی شد.

به گزارش جام نیوز، شیخ « عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ»؛ رییس هیات علمای عربستان باصدور فتوی اعلام کرد: سخن گفتن در مورد حاکم ، اهانت به وی و منتشر کردن عیب هایش در میان مردم یکی از آفت های زبانی و یک رفتار به جا مانده از دوره جاهلیت است که همیشه در رسانه های گروهی و پایگاه های ارتباط جمعی اتفاق می افتد .

سخنان مفتی و حمایت های دائمی وی از حاکم و دست اندرکاران امور دولتی، باعث ایجاد موج وسیعی از انتقاد در میان کاربران پایگاه اینترنتی شد ؛ به طوری که گروهی با اشاره به وضع جهان اسلام ، کشتار مسلمانان در سرزمین های مختلف و همچنین سیاست های داخلی عربستان در برابر شهروندانش بیان کردند مفتی سعودی همیشه مسایل مهم جهان را رها می کند و اقدام به صدور فتاوی در مورد موضوعاتی می نماید که در آن نفع و مصلحتی باشد.

اختلاف امریکا و فرانسه بر سر ایران

فرانس پرس به نقل از "دپیلمات‌های غربی" از اختلاف نظر فرانسه و آمریکا در پشت پرده بر سر مذاکرات هسته ای با ایران خبر داده است.

این خبرگزار به نقل از دپیلمات هایی که نامشان برده نشده، می گوید فرانسه نگران است که در صورت راه‌اندازی نهایی رآکتور آب سنگین اراک، ایران بتواند مقدار کافی پلوتونیوم برای ساخت بمب اتمی تولید کند.

فرانسه همچنین خواستار افزایش فشار بر ایران است تا بازرسی‌های سرزده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را بپذیرد و فعالیت‌ تاسیسات هسته ای و سانتریفیوژهای خود را بطور گسترده متوقف کند.

بنابر این گزارش فرانسه نگران است که دولت اوباما به هر قیمتی حاضر به رسیدن به توافق نهایی با ایران شود.

مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج بعلاوه یک، از روز دوشنبه با دیدار دوجانبه معاونان وزارت خانه های خارجه ایران و آمریکا در ژنو از سرگرفته می شود. دو طرف موافقت کرده اند تا ۳۰ ژوئن، ۹ تیرماه آینده، به توافق نهایی دست یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۳
۰
۰
به نظر من نقطه ضعف عربستان اسراییل .اسراییل بیفته به جون مصر و اردن عربستان یه مدتی میره كما .شاید عدو شود سبب خیر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها