حریق بر دامان درختان بلوط دره‌ شاه قلندر

کوه سم‌خر همچنان می‌سوزد

مدیر طرح ملی حفاظت از بلوط‌های زاگرس با بیان این‌که اعتباری معادل هزار میلیارد تومان برای احیای بلوط‌های زاگرس تعیین شده است، عنوان کرد: اختصاص این بودجه منوط به تعریف برنامه اقدام مقابله با خشکسالی بلوط است.
کد خبر: ۷۴۸۸۵۶
اعتبار 1000 میلیاردی برای احیای بلوط‌های زاگرس

شیرین ابوالقاسمی در گفت‌وگو با مهر افزود: سازمان محیط زیست با عنوان همراه طرح زاگرس و تسهیلگر برنامه اقدام ملی مبارزه با خشکسالی بلوط‌های غرب منصوب شده، اما اجرا و مدیریت این برنامه به عهده سازمان جنگل‌ها و مراتع است.

به گفته وی، گر چه هم‌اکنون منابع اعتباری این طرح تعیین و پایدار شده است، اما شورای عالی محیط زیست تکلیف کرده تا زمانی که این برنامه اقدام تعریف نشود، منابع اعتباری به آن اختصاص نیابد.

مدیر طرح ملی حفاظت از بلوط‌های زاگرس اظهار کرد: اعتباری که برای برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت این طرح در نظر گرفته شده براساس آنچه که سازمان جنگل‌ها اعلام کرده هزار میلیارد تومان است.

ابوالقاسمی تصریح کرد: اقدامات مختلفی برای اجرای این طرح از جمله عملیات بهداشتی و پاکسازی مناطقی که آلوده هستند از یک سو و از سوی دیگر عملیات زیربنایی برای کشت بلوط‌ها آغاز شده است.

وی عنوان کرد: آنچه که مهم است این است که کشت بلوط در جنگل‌های زاگرس بایستی در عرصه انجام شود، زیرا کشت نهال‌های بلوط در خزانه و انتقال آن به عرصه جوابگوی احیای جنگل‌های زاگرس نخواهد بود.

مدیر طرح ملی حفاظت از بلوط‌های زاگرس یادآور شد: این طرح بسیار دشوار است و قبل از هر چیز باید نسبت به رفع تعارض در جنگل‌های زاگرس، خروج دام‌ها، مدیریت منابع آب و ساماندهی جوامع محلی که زندگی آنها وابسته به جنگل‌های زاگرس است برای مدیریت کشاورزی پایدار در این منطقه اقدام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها