مرد خوشگذران که با همدستی همسرش، فروشنده خودرو را به خانه‌شان کشانده و پس از قتل، جسد او را در پذیرایی خانه دفن کرده بودند، در بازجویی‌های پلیسی لب به اعتراف گشودند.
کد خبر: ۷۴۸۳۷۰
زوج جنایتکار جسد مقتول را در خانه‌ دفن کردند

به گزارش جام‌جم، چهاردهم آذر امسال جوان 30 ساله‌ای برای فروش خودروی پرایدش به جمعه بازاری در یکی از محله‌های شهرستان مشهد رفت و دیگر بازنگشت. خانواده‌اش چند بار با تلفن همراه او تماس گرفتند، اما او پاسخگو نبود. بنابراین جستجو برای یافتن وی را آغاز کردند اما تلاش‌هایشان بی‌نتیجه ماند و سرانجام با حضور در پلیس آگاهی ناپدید شدن وی را خبر داده و برای یافتن او کمک خواستند.

با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان تصویری از مرد گمشده و مشخصات او را از خانواده‌اش تحویل گرفتند و تلاش برای یافتن وی را آغاز کردند. این در حالی بود که مشخصات مرد گمشده و خودرویش در اختیار گشت‌های سراسر شهر قرار گرفت تا در صورت مشاهده خودروی پراید، آن را متوقف کنند. جستجو‌های پلیس ادامه داشت تا این که یک روز بعد از گم شدن مرد جوان، ماموران در حوالی شهرستان کاشمر متوجه خودروی مورد نظر شده و آن را متوقف کردند.

در این مرحله راننده همراه همسرش برای تحقیقات به مرکز پلیس منتقل شدند و خودروی سرقتی نیز توقیف شد. در حالی که تحقیقات از این دو نفر آغاز شده بود آنها مدعی شدند خودرو را به سرقت برده و راننده آن را کشته‌اند و جسد او را در خانه اجاره‌ای خود در خیابان طبرسی شمالی در شهر مشهد دفن کرده‌اند، اما درباره نحوه جنایت سکوت کردند. با ثبت اظهارات این زوج ، موضوع به کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی مشهد گزارش شد و زن و مرد جوان برای تحقیق به محل جنایت منتقل شدند.

کارآگاهان پس از تحقیقات اولیه از این زوج متوجه شدند مشخصات مقتول با راننده گمشده مطابقت دارد. بنابراین، برای مشخص شدن صحت این ادعا، موضوع ر ا به علی موحدی راد، قاضی کشیک ویژه قتل دادسرا گزارش داده و همراه وی عازم محل حادثه شدند.

ماموران زمانی که شروع به کندن موزاییک‌های کف اتاق پذیرایی این خانه کردند با جسد مرد جوان رو به رو شدند که دهان و دست و پایش با پارچه‌ بسته و روی او اسید ریخته شده بود. با کشف جسد مرد جوان، آن را به پزشکی قانونی منتقل کرده و تحقیقات از زوج جنایتکار آغاز شد. زن و شوهر متهم به طور جداگانه مورد بازجویی قرار گرفتند تا این که زن جوان اعتراف کرد بر سر مسائل شخصی مرد راننده را کشته است.

او زمانی که برای ادامه تحقیقات به شعبه ۸۰۵ دادسرای ناحیه ۸ ویژه شهرستان مشهد منتقل شد، در اظهاراتش به بازپرس پرونده گفت: شوهرم قصد خرید پراید مقتول را داشت. برای نوشتن قولنامه به خانه آمدیم و پس از معامله، همسرم برای خرید شیرینی از خانه خارج شد. من هم برای شستن ظروف وارد آشپزخانه شدم.

متهم اضافه کرد: پس از آن ناگهان احساس کردم مرد فروشنده پشت سرم ایستاده و نیت شومی در سر دارد. برای دفاع از خودم چاقویی را از میان ظرف‌ها برداشته و چند ضربه به وی زدم که جان باخت، زمانی که شوهرم به خانه بازگشت و متوجه ماجرا شد دو نفری جسد را در خانه‌مان دفن کردیم و با سوار شدن به خودروی مقتول فرارکردیم تا به خانه یکی از اقوام برویم که در میانه راه دستگیر شدیم.

با ثبت اظهارات این زن، شوهر او نیز در تحقیقات قضایی اظهارات همسرش را تائید کرد. این در حالی بود که اظهارات این زوج جنایتکار با واقعیت پرونده همخوانی نداشت.

بازپرس موحدی راد چند مرتبه اظهارات این زوج را مرور کرد اما متوجه شد زن ادعا کرده در دفاع از خود به شکم مقتول ضربه زده اما پزشکی قانونی با رد این ادعا مدعی شده بود ضربه‌های مرگبار از پشت سر وارد شده است. از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌داد در زمان قتل از اثاثیه خانه فقط یک بخاری وجود داشته است.

همین شواهد کافی بود تا نشان دهد انگیزه این زوج ناموسی نبوده و آنها به قصد سرقت، فروشنده خودرو را کشته‌اند. بنابراین زوج متهم دوباره تحت بازجویی قرار گرفتند تا این‌که این بار اعتراف کردند مسائل ناموسی در کار نبوده و انگیزه‌شان فقط سرقت بوده است.

در این مرحله مرد جوان درباره نحوه قتل گفت: به دلیل خوشگذرانی‌های مختلفی که در زندگی داشتم پول کمی برایمان مانده و صاحبخانه نیز حکم تخلیه گرفته بود. در این مدت با فروش اثاثیه خانه هزینه زندگی‌مان را تامین کردم. برای خلاصی از این وضع تصمیم گرفتیم راننده‌ای را بیهوش کنیم و با سرقت خودرویش و فروش آن پولی به دست بیاوریم. سرانجام به جمعه بازار فروش خودرو رفتیم و در آنجا مردی که قصد داشت خودروی پرایدش را بفروشد فریب داده و به دام انداختیم. روز حادثه به بهانه نوشتن قولنامه و پرداخت پول او را به خانه کشاندیم و من با چاقو او را کشتم و به کمک همسرم دست و پا و دهانش را بستیم.

متهم به قتل اضافه کرد:60 هزار تومان پولی را که همراه مقتول بود سرقت کردیم سپس موزاییک‌ های اتاق پذیرایی را برداشته و گودالی حفر کرده و جسد را درون آن دفن و روی آن اسید ریختم تا جسد زودتر از بین برود .

رئیس شعبه ۸۰۵ دادسرای ناحیه ۸ ویژه شهرستان مشهد در این باره به جام‌جم گفت: با ثبت اظهارات تکان دهنده این زن و شوهر، برای آنها قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد تا بزودی این دو نفر صحنه جنایت را بازسازی کنند.

علی موحدی‌راد با هشدار به مردم از آنها خواست زمانی که قصد خرید و فروش خودرو دارند در نمایشگاه‌های معتبر این کار را انجام بدهند و براحتی به افراد اعتماد نکنند و فریبشان را نخورند تا جان و مالشان به خطر نیفتد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها