دزد حرفه‌ای که در جریان سرقت گوشی تلفن همراه یک خانم دکتر، با سوءاستفاده از اطلاعات و تصاویر شخصی وی قصد اخاذی داشت، از سوی پلیس فتای استان خراسان رضوی دستگیر شد.
کد خبر: ۷۴۷۹۱۵
ناکامی سارق حرفه‌ای در اخاذی از خانم دکتر

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته زنی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی و اعلام شکایتی عنوان کرد: در خیابان در حال صحبت با تلفن همراهم بودم که مردی گوشی‌ام را قاپید و فرار کرد. با تشکیل پرونده و به دستور قضایی، تحقیقات برای دستگیری مرد سارق آغاز شد تا این که شاکی روز بعد با حضور دوباره در مرکز پلیس گفت: دوستانم با ارسال پیام‌هایی به پست الکترونیکی‌ام، به من خبر داده‌اند سارق گوشی همراهم با شماره من برای آنها پیام‌های غیراخلاقی فرستاده و برایشان ایجاد مزاحمت کرده است.

وی ادامه داد: همچنین مرد سارق با مطبم تماس گرفت و تهدید کرد اگر دو میلیون تومان به شماره حسابش واریز نکنم، با انتشار تصاویر خصوصی و اطلاعات کاری‌ام در فضای مجازی، مرا به دردسر می‌اندازد.با ثبت اظهارات جدید شاکی، ماموران به تحقیقاتشان ادامه دادند تا این که دو روز پیش موفق به شناسایی هویت سارق شده و با اعزام به خانه وی در جنوب شهر مشهد، دستگیرش کردند. این در حالی بود که گوشی سرقتی خانم دکتر هم در بازرسی آنجا کشف شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا، در بازجویی به دزدی گوشی مالباخته اعتراف و عنوان کرد: معتاد به شیشه‌ام و برای تامین هزینه اعتیادم، گوشی‌ می‌دزدم. به این ترتیب که با پرسه زدن در خیابان‌های شهر، زنان و افراد سالخورده را که در حال مکالمه تلفنی بودند، شناسایی می‌کردم و در فرصتی مناسب گوشی آنها را می‌قاپیدم و فرار می‌کردم.

وی ادامه داد: پس از یکی از سرقت‌هایم زمانی که گوشی سرقتی را بررسی کردم، متوجه شدم صاحب آن پزشک است و تصمیم گرفتم آبروی او را به خطر بیندازم و از اطلاعات کاری و تصاویر شخصی‌اش سوءاستفاده و اخاذی کنم، اما در اجرای این نقشه ناکام ماندم.

رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: با اعتراف این دزد و بررسی سوابق وی مشخص شد او سابقه‌دار و زندانی بوده و پس از آزادی، جرایمش را از سر گرفته است. او دوباره روانه زندان شد و تحقیقات تکمیلی از وی برای برملا شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.

سرهنگ سیدمحسن عرفانی با هشدار به شهروندان بویژه زنان و افراد سالخورده، از آنها خواست در خیابان هنگام صحبت با تلفن همراه مراقب باشند؛ زیرا افراد سارق در کمین آنها هستند.

همچنین به مردم توصیه می‌شود اطلاعات شخصی، کاری و تصاویر خصوصی و خانوادگی خود را در گوشی‌هایشان ثبت نکنند؛ زیرا زمانی که گوشی‌هایشان سرقت شود، سارقان از اطلاعات موجود سوءاستفاده کرده و مالباختگان را به دردسر می‌اندازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها