رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خواستار شد

اعمال قوانین سختگیرانه برای طلاق توافقی

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران بر ضرورت در نظر گرفتن یک مشاور برای هر خانواده برای کاهش طلاق تأکید کرد و گفت: باید قوانین سختگیرانه در خصوص اجرای طلاق توافقی در دادگاه‌های خانواده وجود داشته باشد تا شاهد افزایش طلاق در کشور نباشیم.
کد خبر: ۷۴۷۸۹۶
اعمال قوانین سختگیرانه برای طلاق توافقی

سیدحسن موسوی چلک در گفت‌و‌گو با تسنیم در خصوص دلایل طلاق و راهکار‌های کاهش آن در جامعه اظهار داشت: سبب‌شناسی طلاق از چند منظر باید مورد بررسی قرار گیرد که شامل بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی است؛ همچنین درباره راهکار اصلی در کاهش طلاق باید بگویم که مشاوره می‌تواند در تمام مراحل زندگی راهگشا باشد و حتی در دادگاه‌های خانواده مشاوران می‌توانند با راهنمایی مانع از طلاق شوند.

وی ادامه داد: گاهی در دادگاه‌های خانواده شاهد طلاق‌های توافقی هستیم که خود امروز به یک معضل تبدیل شده است و همه از کنارش به راحتی رد می‌شوند و برای رسیدن به موضوع طلاق این راه را انتخاب می‌کنند تا بدون نزاع و بدون مخالفت جدا شوند ولی در جامعه دینی ما نباید به این شکل باشد بلکه قوانین در این خصوص باید سختگیرانه بوده یا دیگر طلاق توافقی وجود نداشته باشد.

موسوی چلک با بیان این‌که عوامل مختلفی در بروز پدیده طلاق مؤثر است که یکی از این عوامل اعتیاد افراد به مواد مخدر است، گفت: تنها یک عامل در طلاق مؤثر نیست بلکه موضوعاتی از قبیل نداشتن فرزند، مواد مخدر، مشکلات اخلاقی، خشونت در خانواده و عدم مهارت زندگی و همسرداری را شامل می‌شود که باید ابتدا ریشه‌یابی صورت گرفته و بعد به دنبال راهکار باشیم.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این‌که هم‌کف بودن و داشتن سوءظن منجر به طلاق می‌شود، افزود: شرایط اجتماعی و اقتصادی نیز می‌تواند در افزایش طلاق مؤثر باشد همچنین باید بگویم فراگیر شدن آموزش‌های مهارت زندگی در دوارن کودکی یک ضرورت است.

موسوی چلک با بیان این‌که ارائه آموزش‌های جنسی به طرفین در استحکام زندگی مشترک بسیار مؤثر است، عنوان کرد: نباید به موضوع طلاق به صورت جزیره‌ای نگاه کرد همچنین باید مشاوره قبل، حین و بعد از ازدواج را جدی گرفت تا مشاروان در راستای شناسایی اخلاق زن و مرد و آگاهی در خصوص زندگی هدایتگر باشند.

وی ادامه داد: قبح طلاق کم‌تر از گذشته شده است و امروزه با برپایی جشن طلاق ما شاهد شکستن قبح طلاق هستیم در واقع با تغییر سبک زندگی این اتفاق افتاده است و امروز عده‌ای حلال خدا را بازیچه قرار داده‌اند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان این‌که فرهنگ مشاوره در جامعه ما کمرنگ است، گفت: دسترسی مردم به خدمات مشاوره می‌تواند در کاهش طلاق مؤثر باشد و مشاوران باید تحصیلکرده و آگاه به مسائل باشند.
موسوی چلک با بیان این‌که متخصصان رشته‌های یاورانه باید افزایش یابند و هر خانواده دارای یک مشاوره خانواده باشند و حتماً نباید مشاوران تنها مشاور باشند بلکه مددکاران و روان‌شناسان در این زمینه می‌توانند به کار گرفته شوند.

وی افزود: طلاق از پدیده‌هایی است که باید در جامعه جدی گرفته شود و در زمینه کاهش آن گام مؤثری برداریم و راهکار‌های مدنظر از جمله مشاوره ازدواج و آموزش‌های مهارت زندگی و همسرداری را مدنظر قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مظلوم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
۰
۰
تو دادگاه هم همه چی به نفع مرد. فكر میكنید زندگی رو به زور می تونید نگه دارید. عمر جوان ها رو تو دادگاه تلف میكنید. روش های درست زندگی كردن رو اموزش بدید و ازدواج درست. واسه اینها چیكار كردید؟
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها