روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی پیش‌بینی کرد:

ایران بازیگر قدرتمند منطقه ای و پایان پرونده هسته‌ای

نویسنده و روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی پیش‌بینی کرد بازی جدیدی در منطقه تبلور یابد که در آن ایران به‌عنوان یک بازیگر قوی وارد می‌شود، زیرا داستان پرونده هسته‌ای ایران پایان یافته است.
کد خبر: ۷۴۷۷۱۲
ایران بازیگر قدرتمند منطقه ای و پایان پرونده هسته‌ای

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار معروف آمریکایی نشریه نیویورکر در گفت‌وگو با شرکت کنندگان در هفتمین نشست شبکه "اریج" در عمان که رسانه‌های گروهی متن آن را منتشر کردند، گفت: سوریه بحران کنونی را پشت سر خواهد گذاشت و به مخالفان توصیه می‌کنم که درباره تشکیل دولت جدیدی مذاکره کنند.

وی در اشاره به گروه مسلح وابسته به مخالفان خارج‌نشین سوریه موسوم به "ارتش آزاد" تأکید کرد که دیگر چیزی به‌نام "ارتش آزاد" وجود ندارد.

سیمور هرش گفت: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا درخصوص متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان دروغ گفت، چرا که واقعیت‌ها ثابت می‌کند این گروه‌های تروریستی و ترکیه بودند که از آن استفاده کردند.

وی اعلام کرد: نوع این سلاح‌های شیمیایی مشابهتی با انواعی که در اختیار ارتش سوریه بود و آن را در مرحله بعد در چارچوب توافق با سازمان ممنوعیت سلاح شیمیایی خارج کرد، ندارد.

برپایه این گزارش، سیمور هرش براساس دیدارهایش با برخی مسئولان آمریکایی

وی به حوادث و رویدادهای زیادی اشاره کرد که باید آن را در چارچوب تغییرات عرصه منطقه‌ای و جنگ علیه گروه تروریستی داعش کشف کرد که از جمله آنها، ائتلاف‌های جدید درحال تبلور و شکل‌گیری است.
هرش گفت: تغییر بزرگی در منطقه درجریان است که این امر برای هم‌پیمانان سنتی آمریکا به‌ویژه عربستان ناراحت کننده است.

وی با اشاره به اینکه "روزنامه نگاران عرب میان ناآرامی‌ها و نگرانی‌ها اوضاع دشواری را سپری می‌کنند" اما در عین حال آن را "عصری طلایی" برای بنیان نهادن مطبوعات واقعی دانست زیرا آنها (روزنامه نگاران) همزمان با یک جنگ جهانی دوم و جنگی سرد و جنگ ویتنام روبه‌رو هستند. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها