حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به لغو سخنرانی برخی از منتقدان دولت در روز دانشجو گفت: ما از شرایطی که برای دانشگاه پیش آمده، ناراحت هستیم و خوشایند نیست؛ زیرا دانشگاه همیشه مرکز نقد و انتقاد بوده است و شخص رئیس‌جمهور همواره می‌گوید دولت را مورد نقد قرار دهید.
کد خبر: ۷۴۷۰۸۰
تقوی: دولت سعه‌صدر خود را در برابر منتقدان افزایش دهد

تقوی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ‌آنها با این کار جامعه دانشگاهی را دوقطبی کردند و اگر در آینده این روند ادامه پیدا کند، این مسائل به جای باریک خواهد کشید.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نباید طوری مدیریت کنیم که بین اقشار مختلف یک جامعه جدایی بیندازیم یا آنها را روبه‌روی هم قرار دهیم؛ زیرا شیوه تقابلی در مدیریت اشتباه است. وی به دولت توصیه کرد که سعه‌صدر و تحمل خود را افزایش دهد. حمید رسایی، نماینده تهران هم دیروز در تذکری در مجلس با بیان این‌که سخنرانی وی و چند نفر دیگر در روز دانشجو لغو شده است، از این مساله انتقاد کرد.

تجاوز صهیونیست‌ها به اطراف دمشق

تلویزیون سوریه دیروز از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دو منطقه نزدیک فرودگاه دمشق و الدیماس خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، فرماندهی ارتش سوریه در بیانیه‌ای، حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق را تجاوز آشکار نامید.

همچنین سوریه پرس اعلام کرد، حداقل دو جنگنده اسرائیلی در این عملیات حضور داشته‌اند. این خبرگزاری همچنین اعلام کرد منابع نزدیک به سوریه از سرنگونی یک جنگنده اسرائیلی خبر می‌دهند.

تکذیب حمله هوایی ایران به مواضع داعش

یک مقام مطلع در وزارت امور خارجه، اخبار و ادعاها مبنی بر حمله هوایی ایران به مواضع داعش در عراق را نادرست خواند. این مقام مطلع که خواست نامش فاش نشود، در ارتباط با اظهارنظر منتشر شده به نقل از معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این زمینه گفت: معاون وزیر امور خارجه در پاسخ به پرسشی در این مورد تاکید کرده است در صورت درخواست دولت عراق، جمهوری اسلامی ایران آمادگی مساعدت و همکاری در هر زمینه‌ای از جمله کمک نظامی به آن کشور را دارد.

درخواست جان کری برای آزادی خبرنگار واشنگتن‌پست

وزیر خارجه آمریکا از دولت ایران درخواست کرده است که جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن‌پست را از هرگونه اتهامی تبرئه و او را آزاد کند تا بتواند نزد خانواده‌اش بازگردد.

به گزارش فارس، کری اظهار کرد: آمریکا از گزارش‌هایی مبنی بر این‌که نظام قضایی ایران خبرنگار واشنگتن‌پست را با اتهامات نامعلوم متهم کرده است، متاسف و نگران است.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا در حالی مطرح شده است که طبق اخبار منتشر شده، در جلسه دادگاه، این خبرنگار واشنگتن‌پست تفهیم اتهام شده است. محمدجواد لاریجانی، معاون قوه قضاییه ایران پیش از این اعلام کرد که وضع خبرنگار بازداشت‌ شده واشنگتن‌پست به تصمیم قاضی بستگی دارد.

لاریجانی در این‌باره گفته بود: برخی خبرنگاران از طرف ماموران اطلاعاتی به جرایمی متهم می‌شوند. در ابتدا قضات جرایم افراد را تفهیم می‌کنند و بازجوها هم براساس این‌که این افراد مجرم هستند یا نه، بررسی می‌کنند و اگر جرایم آنها ثابت شود، به طور رسمی اتهامات به آنها تفهیم می‌شود و قاضی در پایان تصمیم‌گیری می‌کند.

بایدن: سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کردیم

معاون رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در مجمع «سابان»، با بیان این‌که واشنگتن سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ را علیه ایران اعمال کرده، گفت: اکنون زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست؛ زیرا این امر به فروپاشی اجماع جهانی منجر می‌شود.

به گزارش فارس، جو بایدن گفت: توافق موقتی که سال گذشته به دست آمد، محدودیت‌های گسترده‌ای بر برنامه هسته‌ای ایران اعمال کرد و در مقابل تهران تعلیق حداقلی تحریم‌ها را دریافت کرد. وی با اشاره به اعمال تحریم‌های سنگین علیه ایران، خطاب به نمایندگان کنگره آمریکا گفت که اکنون زمان تصویب تحریم‌های تازه نیست، زیرا این اقدام ادامه مذاکرات را تهدید می‌کند. وی در ابتدای سخنرانی خود، در رابطه با مذاکرات هسته‌ای گفت: «از همان ابتدا ما با اسرائیل مشاوره‌های نظامی و اطلاعاتی داشتیم. شخص من ساعت‌ها در این مورد با اسرائیلی‌ها صحبت کردم... ما با جزئیات در رابطه با موارد فنی صحبت کردیم.» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با تصریح بر این‌که واشنگتن به تامین امنیت تل‌آویو متعهد است،افزود: «گزینه دیپلماسی بیشترین محدودیت‌ها را بر برنامه هسته‌ای ایران ایجاد کرده و در عین حال پایدارترین و قابل اعتمادترین روش برای کسب اطمینان از این است که ایران نمی‌تواند با گریز هسته‌ای به اورانیوم کافی برای ساخت بمب هسته‌ای دست یابد.

افشاگری اسنودن درباره اهداف جاسوسی آمریکا درمورد ایران

ادوارد اسنودن در یک افشاگری جدید اعلام کرد: آژانس امنیت ملی آمریکا NSA در یک کمپین مخفیانه برنامه جدیدی را برای جاسوسی و نفوذ به 985 شبکه تلفن همراه در سراسر جهان شروع کرده است؛ به گفته اسنودن سه کشور ایران، لیبی و چین در فهرست کشورهای هدف جاسوسی آمریکا قرار گرفته‌اند و اسناد دیگر کشورها هنوز منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه نیوزویک، بر اساس آخرین افشاگری اسنودن، آژانس امنیت ملی آمریکا درخصوص همین طرح، تاکنون دو عملیات مخفیانه را با هدف نفوذ به شبکه‌های تلفن همراه اجرا کرده است.

اسنودن که پیش از این خود یکی از جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا بود روز گذشته اسناد مربوط به این عملیات را نیز منتشر کرد. وی که پس از دور نخست افشاگری‌هایش از آمریکا گریخت و اکنون در روسیه زندگی می‌کند، بارها تهدید به قتل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها