36 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، او چه می گوید؟

حرفهای تازه هاشمی در باره جایگاه رهبری و نتایج انقلاب

آیت الله هاشمی رفسنجانی اخیراً در دیدار با معاون وزیر خارجه ایتالیا، به پرونده خرید هلیکوپترها و قطعات نظامی از ایتالیا در زمان جنگ تحمیلی توسط ایران اشاره کرده و خطاب به مقام ایتالیایی گفته است: البته می‌دانیم تحت فشار بودید و نمی‌توانستید قطعاتی را که پول‌هایش را هم داده بودیم، به ما بدهید.
کد خبر: ۷۴۶۳۵۱
آن چه که هاشمی رفسنجانی نگفت

فارس گزارش داد که لحن متسامحانه آقای هاشمی در گفت‌وگو با «لاپو پیستللی» مبنی بر اینکه می‌دانیم تحت فشار بودید و نمی‌توانستید قطعات هلیکوپتر را به ما بدهید! در حالی است که به نظر می‌رسد ایتالیا غیر از مواقعی که تحت فشار بوده عامدانه و از سر خوشخدمتی به آمریکا هم علیه کشورمان اقدام به اِخلال کرده است که البته مشخص نیست چرا این بخش از اقدامات ایتالیا علیه مردم، دانشمندان و نظام جمهوری اسلامی توسط آقای هاشمی نادیده گرفته شده است؟!

باید اذعان کرد که بزرگترین چالش میان ما و ایتالیا در این زمینه نه جریان هلیکوپترها که ماجرای پرونده «ماهواره مصباح» در اوایل دهه 80 شمسی است.

ماهواره‌ای که با پول جمهوری اسلامی ایران و در پروژه‌ای مشترک در کشور ایتالیا ساخته شد اما مقامات ایتالیایی از تحویل دادن آن به ایران امتناع کردند!

دستور روحانی برای کشف علت بیماری سرطان!

رئیس جمهور روحانی اخیراً به چندتن از مسئولان زیردست خود دستور داده است تا گزارشی را درباره آسیب‌های احتمالی پارازیت‌ها تهیه کنند.

به گزارش فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آقای محمود واعظی وزیر ارتباطات این خبر را بیان کرده و گفته است:‌ گزارشی در این زمینه به رئیس‌جمهور تقدیم شده و نتیجه آن به زودی اعلام خواهد شد.

علنی شدن دستور رئیس جمهور درباره بحث قدیمی پارازیت‌ها در مقطعی صورت گرفته است که چند روزی بیشتر از درگذشت یک خواننده بر اثر ابتلا به بیماری سرطان نمی‌گذرد.

مسئله «پارازیت‌ها» بصورت مشخص نیز پس از درگذشت خواننده مذکور، در گوشه و کنار برخی رسانه‌ها مورد اشاره قرار گرفت.

پس از درگذشت خواهر آقای مهرجویی و صحبت‌های این کارگردان سینما مبنی بر اینکه خواهرش به دلیل آلودگی هوا مبتلا به سرطان شده است! سناریوی واکنش مقامات دولت یازدهم تکرار شده بود و خانم معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست بلافاصله نامه‌ای را با محتوای تأکید بر تلاش برای پاک‌کردن هوا برای آقای مهرجویی فرستاد.

راهی جز گفتگو با ایران نیست

وزیر امورخارجه انگلیس با اشاره به روند مذاکرات هسته ای با ایران اظهار داشت که راهی جز گفتگو با ایران نداریم.

به گزارش مهر به نقل از رادیو دولتی آلمان، "فیلیپ هاموند" وزیر امور خارجه انگلیس که در نشست امنیتی منامه حضور داشت با اشاره به تمدید روند مذاکرات هسته ای با ایران اظهار داشت: چاره‌ای جز ادامه روند گفتگوها با ایران نداریم.

هاموند همچنین تصریح کرد: همسایگان ایران باید اطمینان داشته باشند که گروه 1+5 در روند این مذاکرات به چارچوب خود پایبند بوده و هست.

وی با مهم خواندن نقش ایران در منطقه تصریح کرد: ایران کشور بزرگی است که نمی توان نقش آن در منطقه را نفی کرد.

سبک خاتمی را بیشتر می‌پسندم

عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز اعتقاد دارد که حضور ناطق نوری در انتخابات مجلس می‌تواند خوب و تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سید هادی خامنه‌ای در گفت‌وگو با نامه نیوز با اشاره به مشکلات حسن روحانی در عرصه سیاست داخلی گفت: فرض ما بر این است که رئیس جمهور می‌خواهند فضای سیاسی کشور را باز و موانع را برطرف کنند اما نگذاشتند که چنین اتفاقی رخ دهد. به نظر می‌رسد به ایشان اجازه نداده‌اند در این مسیر کامیابی به دست بیاورد.

وی تصریح کرد: در نحوه برخورد با این مشکلات سبک خاتمی را بیشتر از روحانی می‌پسندم، چون ما با آن سبک کار کردیم و کار می‌کنیم.

وی در مورد مجلس دهم و ترکیب این مجلس و احتمال تشکیل مجلسی مانند مجلس ششم گفت: خیر، مجلس ششم شکل نمی‌گیرد. اگر شورای نگهبان صلاحیت‌ها را رد نکنند، اصلاح طلبان شانس بالایی دارند ولی اگر مانند گذشته رفتار کنند طبیعتا اصلاح طلبان شانسی آنچنانی ندارند.

رفتار شرم آور دولتهای عربی

سازمان عفو بین الملل رفتار دولت‌های عربی حوزه خلیج فارس با آوارگان سوری را شرم آور توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عفو بین الملل با صدور گزارشی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به علت عمل نکردن این کشورها به تعهدات خود در کمک کردن به آوارگان سوری انتقاد کرد.

در گزارش سازمان عفو بین الملل همچنین به نقل از شریف سید علی، مدیر برنامه حقوق آوارگان و مهاجران آمده است: "شرم آور است که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از فراهم آوردن حتی یک فرصت برای اسکان آوارگان سوری، امتناع ورزیده اند، در حالی که آنان از کشورهای سرمایه دار هستند".

وی تاکید کرد: اگر لبنان به عنوان کشوری کوچک و با اقتصاد ضعیف حجم انبوهی از آوارگان را در مقایسه با جمعیت این کشور جای داده است، کشورهای عربی به مراتب می توانند در این خصوص کمک های بیشتری ارائه دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها