محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در گفت‌وگویی با شبکه فرانس 24، درباره شمار اعدام‌ها در ایران گفت: هیچ‌کس دوست ندارد شمار اعدام‌ها بالا باشد.
کد خبر: ۷۴۶۱۳۵
تلاش قوه قضاییه برای تغییر قانون اعدام‌های مرتبط با جرایم مواد مخدر
این موضوع غمباری است که ما شاهد شمار زیاد اعدام‌های مرتبط با جرایم موادمخدر براساس قانون موجود هستیم. ما در تلاشیم این قانون را تغییر دهیم و اگر در تصویب این قانون در پارلمان موفق شویم آن‌گاه 80 درصد اعدام‌ها از بین خواهد رفت، این می‌تواند خبر مهمی باشد.
به گزارش روابط عمومی قوه قضاییه، لاریجانی همچنین در این گفت‌وگو، بحران در عراق و سوریه را نتیجه سیاست‌های شکست‌خورده و اشتباه آمریکا و شماری از متحدان اروپایی‌اش دانست.

بهره‌برداری از تروریست‌ها بازی خطرناک غرب

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بهره‌برداری آمریکا و برخی کشورها از برگ تروریست‌ها بازی خطرناکی است که نه فقط ثبات منطقه، بلکه امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر امور خارجه ایتالیا اظهار کرد: منطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و در تحولات کنونی مبارزه واقعی با تروریسم تعیین‌کننده است. امیرعبداللهیان، تقویت روند سیاسی در کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی و مبارزه با تروریسم را دو عامل مهم در شکل‌دهی به معادلات آینده منطقه دانست و بر لزوم برخورد جدی، واقع‌بینانه و مدبرانه کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی با تروریسم تاکید کرد.

تهران خواستار برخورد قاطع سازمان ملل با حادثه اخیر یمن شد

سفیر و سرپرست دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به مقامات این سازمان خواست تا با محکوم کردن حمله به اقامتگاه سفیر کشورمان در یمن، کشور‌های عضو این نهاد را به جلوگیری از کمک‌های مالی به گروه تروریستی القاعده فرا بخوانند.

به گزارش ایرنا، حسین دهقانی در این نامه که خطاب به بان‌کی‌مون، دبیرکل و محمد زین‌شریف، رئیس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشته شده با اشاره به اقدام تروریستی و هدف قرار دادن اقامتگاه سفیر کشورمان در صنعا، خواستار اقدام عاجل سازمان ملل و شورای امنیت در مقابله با اقدامات رو به افزایش تروریستی شد.

وی در این نامه یادآور شده است: این نخستین باری نیست که تروریست‌ها به چنین اقداماتی علیه دیپلمات‌های ایرانی و اماکن دیپلماتیک متعلق به جمهوری اسلامی ایران در یمن متوسل شده‌اند. دهقانی از مقامات یمن نیز خواسته است تا با انجام تحقیقات روشن و دقیق در مورد حمله تروریستی روز چهارشنبه، عاملان آن را به مجازات برسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
۰
۰
با سلام امیدوارم كه بابرداشتن این اعدام ها وبخشش افرادی كه به دلایل اقتصادی دچار این اشتباه شدند ارامش به خانوادهها باز گردد واقعا این حكمها بسیار سنگین هم برای جامعه هم برای خانوادهاست زن وفرزندان بسیار اسیب خواهند دید شاید درباره عواقب ان جدی باشید كه امروز معلوم نشود حتی از قبل بدتر لذتی كه در عفو هست در مجازات كردن نیست خدا كمكمان كند كه این حكمهای سنگین تقلیل یابد به امید خدا زودتر
علی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
۰
۰
با سلام، عده ای از مسئولین كشور دچار افراط و تفریط شده اند. كسانی كه فردی را به خاطر یك كیلو مواد اعدام می كنند روز قیامت چه جوابی دارند؟ ایا این جوان قابل اصلاح نبود؟ چرا او دست به این كار زد؟ ایا مسئولین كشور در گناه این جوان سهیم نیستند؟ بله با مافیان مواد مخدر باید مبارزه شدید كرد و در مواردی كه شرع مقدس معین فرموده است ما تسلیم هستیم . فرمان رهبری را مبنی بر اصلاح قانون مواد مخدر هر چه زودتر اجرایی كنید. ایا اگر فرزند شما هم روزی به این درد گرفتار شود باز هم همینجوری قضاوت می كنید. قانون را اصلاح كنید. جوانها و سرمایه های كشور را روانه گورها نكنید. از خدا بترسید.

نیازمندی ها