طرح تحول نظام سلامت، خوب، بد، زشت

پزشکان عمومی، مسافرکش می‌شوند؟

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: برای موفقیت طرح تحول نظام سلامت باید هزینه ها کنترل و فرایند توزیع عادلانه خدمات در کشور صورت گیرد.
کد خبر: ۷۴۵۸۹۹
موفقیت طرح تحول سلامت نیازمند کنترل هزینه ها است

علی ربیعی امروز پنجشنبه در همایش اساتید دانشگاههای علوم پزشکی کشور افزود: همچنین برای توزیع عدالت در سلامت باید راهنماهای درمانی اعمال شوند.

وی بر لزوم اصلاحات ساختاری در نظام سلامت تاکید کرد و گفت: برای سامان دادن و پایدار کردن این سیستم چه در بخش بیمه ای و بخش های تولید خدمت اصلاحات ساختاری عمیق مورد نیاز که این اصلاحات نیازمند یک روحیه بسیجی است.

ربیعی افزود: اگر می خواهیم در طرح تحول سلامت به موفقیت برسیم باید سلامت اخلاق و فرهنگ را به این طرح پیوست بزنیم و بپذیریم برای اصلاح نظام سلامت راه حل ساده ای نداریم.

وزیرتعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: در دولت تدبیر و امید بیشترین وظیفه برعهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است، به طوری که سعی در مقابله با فقر کرده ایم.

ربیعی افزود: در این راستا بیش از هشت میلیون نفر را شناسایی کرده ایم و تا حدود دوازده میلیون نفر نیز پیش بینی کرده ایم تا با سفره های خالی مواد اولیه غذایی مقابله شود.

وی طرح تحول نظام سلامت را مورد اشاره قرار داد و افزود: پیشبرد این طرح اگر با نگرش عمیق و اصلاحات ساختاری همراه نباشد، محقق نخواهد شد.

به گفته وزیر رفاه، طی کردن راه در این مسیر مانند راه رفتن روی میدان مین دشوار است. اصلاح نظام سلامت از خودگذشتگی سازمانی می خواهد بر همین اساس است که طرح کردن برخی مسائل اصلا ساده نیست.

ربیعی افزود: اگر الزامات اخلاقی را به طرح تحول سلامت ضمیمه کنیم، موفقیت هایمان قطعی خواهد بود، اما بی تردید مسیر طولانی مدت است که باید بخشی از فرهنگ رفتار در نظام سلامت را تغییر دهیم.

وزیر رفاه از مسئولان و پزشکان بسیجی درخواست کرد که در بخش بهزیستی به این وزارتخانه کمک کنند و گفت در این صورت می توانیم «بهزیستی در خانه» را پیش ببریم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها