شیمی درمانی و رادیوتراپی رایگان شد

پرداخت افزایش مستمری بازنشستگان از ابتدای سال 94

وزیر بهداشت با بیان این که در هیچ جای دنیا شیمی درمانی در محیط های مسکونی انجام نمی شود گفت: این اقدام فقط در ایران انجام میشود و تا شش ماه آینده ممنوع خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۵۸۸۹
شیمی درمانی در منازل ممنوع می شود

دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه همایش اساتید بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با بیان این که درحال فراهم کردن مقدمات کار برای تسهیل تهیه داروهای شیمی درمانی بیماران صعب العلاج هستیم، گفت: هم اکنون شماری بیمارستان دولتی و خصوصی در این زمینه فعال است و مراکز جدیدی هم با کمک متخصصان از جمله انکولوژیست ها و رادیوتراپیست ها در سراسر کشور ایجاد می شود که صرفا در آنجا داروهای این بیماران و داروهای مربوط به شیمی درمانی عرضه، تحویل و تزریق خواهد شد.

وی افزود: این کار علاوه بر صرفه جویی؛ باعث نظارت بر عرضه داروهای بیماران صعب العلاج می شود.

وزیر بهداشت با بیان این که در هیچ کجای دنیا شیمی درمانی در محیط های مسکونی انجام نمی شود و فقط در ایران این کار می شود از برچیده شدن آن تا شش ماه آینده خبر داد.

دکتر هاشمی درخصوص جزییات این خبر و هزینه شیمی درمانی گفت: برای محرومان یعنی کسانی که تحت پوشش های مختلفی هستند یا مناطق روستایی و شهرهای کم جمعیت بدون هزینه یعنی صددرصد رایگان خواهد بود.

وی افزود: برای بیمارانی که در شهرها هستند فعلا همان است که از قبل اعلام شده یعنی 6 درصد که معادل 10 درصد قبل است.

واقعی شدن تعرفه ها شرط اصلاح جامعه پزشکی

وزیر بهداشت با اشاره به کارشکنی صورت گرفته از طرف عده قلیلی از پزشکان درخصوص اجرای کتاب سلامت، افزود: احترام این است که هیچ رابطه مالی بین پزشک و بیمار برقرار نباشد و امیدواریم همه کمک کنند تا اجرای گام سوم طرح تحول سلامت ادامه یابد.

دکتر هاشمی در جمع استادان بسیجی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با بیان این که همه کسانی که در جامعه پزشکی به مردم خدمت می کنند بسیجی هستند، افزود: در این دولت به حوزه سلامت توجه بیشتری شده است و همه مسئولان نظام به ویژه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های سلامت و در جلسات خصوصی همواره به رفع دغدغه های مردم در این حوزه تاکید داشته اند.

وی افزود: آنچه راجع به اعتبارات در پشت تریبون می گویند با آنچه در اجرا صورت می گیرد فاصله هست به عنوان مثال رییس مجلس در همین سالن گفتند 10 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص می دهیم اما کمتر از یک سوم آن محقق شد.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان این که آنچه ما به عنوان تحول سلامت می شناسیم با آنچه در حال تحقق است تفاوت دارد، گفت: نظام سلامتی در جهان وجود ندارد که رضایت مندی بالای 70 درصد داشته باشد با این حال اجرای طرح تحول سلامت در کشور ما 10 - 15 سال زمان نیاز دارد که امیدواریم با کمک جامعه پزشکی به ویژه استادان بسیجی محقق شود.

دکتر هاشمی با بیان این که در 10 - 15 سال گذشته انصافاً به حوزه پزشکی ظلم شد، افزود: اقداماتی هم که ما صورت دادیم به خاطر آن کم توجهی هاست چرا که معتقدیم اگر نسبت به پرداختی ها و کتاب سلامت توجه کافی می شد این مشکلات کنونی به وجود نمی آمد.

وزیر بهداشت گفت: دولت در گام سوم تحول سلامت واقعاً از خود گذشتگی کرد و وزارت بهداشت بیشتر از اعتبارات واقعی خود هزینه کرده است.

عضو دولت یازدهم افزود: خیلی ها در اجرای تعرفه های جدید درمانی تلاش کردند از جمله دکتر ربیعی وزیر رفاه که دو نفری در هیئت دولت در این خصوص مشکلات زیادی داشتیم.

دکتر هاشمی گفت: اگر تعرفه ها واقعی نشود و عدالت درون رشته ای صورت نگیرد چیزی از جامعه پزشکی درست نمی شود هر چند مبنا باید اخلاق باشد.

وی با اشاره به کارشکنی برخی از پزشکان در اجرای تعرفه های جدید درمانی، گفت: بعضی از دوستان علیرغم این که مورد مشورت قرار گرفته اند با این حال زیر همه چیز زده و بعد هم بیانیه صادر کرده اند اما این افراد فکر می کنند همه جامعه پزشکی خودشان هستند و همه را هم در تهران می بینند.

دکتر هاشمی افزود: کل این دوستان 300 نفر، ‌200 نفر یا 150 نفر می شوند البته سر و صدایشان بلند است اما ما به گفته حضرت علی (ع) تلاش می کنیم به اکثریت مردم توجه کنیم.

وزیر بهداشت از ایجاد تناسبی در خصوص تعرفه های درمانی تا آخر سال خبر داد تا بر این اساس عدالت درون رشته ای آغاز شود.

وی گفت: از این مسیر خواهیم توانست پزشکان را تشویق کنیم تا به شهرهای محروم بروند و در آنجا ضریب بگیرند و همه خواسته هایشان را در مرکز نبینند.

دکتر هاشمی افزود: جامعه پزشکی خیلی خوب همراهی کرده است و هر چند ما فکر می کردیم در تهران سه ماه و در سراسر کشور یک ماه اجرای کتاب سلامت به طول بیانجامد اما زودتر محقق شد.

وی گفت: می گویند شما با معرفی شماره تلفن به جامعه پزشکی توهین کردید اما آیا نباید حکومت درد مردم را بشنود.مگر شماره های 110 یا 137 یا 122 یا 197 که ما پزشکان نیز برخی مواقع از آن استفاده می کنیم خوب نیست؟

دکتر هاشمی با اشاره به سخنان سردار نقدی مبنی بر این که در حوزه بهداشت کار زیادی صورت نگرفته است، گفت: در حوزه بین بخشی بهداشت حرف شما درست است کار چندانی نشده است هر چند ما با وزارتخانه های آموزش و پرورش درخصوص بوفه ها، وزارت جهاد کشاورزی درباره سموم گیاهی و وزارت صنعت درباره خودروها و محیط زیست درباره آلودگی هوا و نیز با وزارت نیرو درخصوص آب اقدامات و تفاهمات خوبی انجام داده ایم.

تمرکز نیازهای بیمار در بیمارستان

وزیر بهداشت به کارهای صورت گرفته در حوزه بهداشت در روستاها نیز اشاره کرد و افزود: 2 هزار خانه بهداشت در حال ساخت و بحث مکمل ها برای خانم های باردار نیز انجام شده است.

دکتر هاشمی همچنین درخصوص حوزه درمان به روابط ناسالم کاری در بیمارستان ها و حاشیه بیمارستان ها اشاره کرد و افزود: دولت تصمیم گرفت همه کارهای بیمار در بیمارستان متمرکز شود و در این خصوص 80 تا 90 درصد کار انجام شده است و در بخش نظارتی نیاز به کار داریم.

وی گفت: امیدوارم تا پایان سال برنامه جدیدی از طرح تحول سلامت اضافه نشود و بتوانیم بخش نظارتی را تقویت کنیم.

دکتر هاشمی با بیان این که ما در بین پزشکان بسیجی واقعی نیز داریم، افزود: به عنوان مثال پزشکی در یزد 5 هزار نفر را ویزیت کرده است آن هم به قیمت 3 هزار تومان و ما باید این اقدامات خداپسندانه را گسترش دهیم.

وی گفت: درخصوص هزینه های طرح تحول سلامت برخی ها می خواهند این طور القا کنند که تقاضای القایی در مصرف و بستری شدن ایجاد شده در حالی که بستری حداکثر 9 درصد افزایش یافته است و با اجرای راهنمای بالینی و همکاری بیمه ها سعی خواهیم کرد این روند را کنترل کنیم.

دکتر هاشمی با بیان این که فضاسازی ها درخصوص طرح تحول سلامت موثر نخواهد بود، افزود: از همه جامعه پزشکی به ویژه استادان بسیجی درخواست می کنم ما را در اجرای این طرح بزرگ یاری کنند و قول می دهم کارها با قوت پیش خواهد رفت.(واحدمرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها