روحانی در پایان سفر به استان گلستان عنوان کرد:

ایجاد منطقه آزاد در اینچه برون

رییس جمهوری در جلسه شورای اداری استان گلستان با قدردانی از استقبال گرم و صمیمی مردم استان گلستان از کاروان تدبیر و امید، تصریح کرد: استان گلستان همواره نماد وحدت اقوام و مذاهب است و می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای همه مسلمانان باشد.
کد خبر: ۷۴۵۷۶۳
دانشگاهیان باید با فناوریهای نوین به صحنه اقتصاد بیایند

به گزارش پایگاه اطلاع​رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی چهارشنبه شب در گرگان با اشاره به اینکه حضور مردم گره گشای مشکلات اقتصادی کشور است، گفت: اگر مردم را در صحنه فعال کرده و فناوری‌های نوین را مورد توجه و استفاده قرار دهیم، می‌توان تحولات بزرگی را در زمینه پیشرفت و آبادانی کشور ایجاد کرد.
روحانی گفت: معتقدم می‌توان حتی بخشی از آموزش را به مردم واگذار کرد و در این راستا، مصمم هستیم لایحه‌ای به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم. بی‌تردید در چنین صورتی دانش‌آموزان با سوادتر و معلمان با دلسوزی بیشتری کار خواهند کرد.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم و دانشگاه در کشور پرداخت و گفت: علم و دانشگاه باید نفع رسان به جامعه باشند و دانشگاهیان باید با فناوریهای نوین به صحنه اقتصاد بیایند.
روحانی اظهار داشت: بخاطر برخی برنامه‌ریزی‌های نادرست امروز شاهد هستیم که برای فارغ‌التحصیلان برخی رشته‌ها شغل مناسب وجود ندارد و در رشته‌هایی که مورد نیاز کشور است، فارغ‌التحصیل کافی وجود ندارد.
رییس جمهوری با اشاره به اقدامات دولت در زمینه حمایت از فناوری‌های نو اظهار داشت: با اقداماتی که انجام شده در سال‌های آینده می‌توانیم شاهد حرکت بزرگی در زمینه فناوری‌های جدید باشیم.
روحانی جذب سرمایه را یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی دانست و گفت: باید کارآفرینان داخلی و خارجی را برای سرمایه‌گذاری در کشور جذب کرد. بدون تردید اگر شرایط مقداری گشایش پیدا کند و سربازان خط مقدم ما در زمینه دیپلماسی بتوانند پیروزی‌های جدیدی به دست آورند، بدون شک شرایط کشورمان بسیار تفاوت خواهد کرد.
رییس جمهوری افزود: امروز هزاران شرکت بزرگ در دنیا منتظر روزی هستند که با تغییر شرایط، وارد عرصه فعالیت اقتصادی در ایران شوند.
روحانی همچنین با تاکید بر اینکه در برابر فشارها تسلیم نمی شویم و به کمک هم به پیش خواهیم رفت، افزود: تحریم ظلم بزرگی است که توسط قدرتهای بزرگ به ناروا بر کشور ما تحمیل شده و باید برداشته شود.
رییس جمهوری با بیان اینکه دولت از انتقادها گله‌ای ندارد و معتقد است اگر نقد از روی دلسوزی و برای اصلاح امور باشد، یک وظیفه است، اظهار داشت: امروز هم در شرایط تحریم هستیم و هم در شرایطی که قیمت نفت نسبت به گذشته تنزل زیادی داشته است، لذا باید دست در دست هم برای پیشرفت و آبادانی کشور همکاری کنیم.
روحانی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات مصمم هستیم با کمک هم کشور را به پیش ببریم و چنین نیست که در برابر فشارها تسلیم شویم، ولی باید شرایط را مدنظر قرار داده و بر آن اساس حرکت کنیم، لذا با شرایط جدید بودجه را تنظیم کرده و به زودی به مجلس تقدیم خواهیم کرد.
روحانی گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که نتیجه آن اشتغال پایدار و آبادانی در کشور باشد.
رییس جمهوری در ادامه تقویت زیربناهای اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اقتصاد باید درون‌زا باشد، اما در عین حال لازم است که برون‌نگر باشد چرا که اقتصاد در دنیای کنونی بدون واردات و صادرات بی‌مفهوم است؛ لذا باید با دنیا تعامل سازنده داشته باشیم.
رییس جمهوری در ادامه به اهمیت اتصال خط آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان اشاره کرد و گفت: آبادی سواحل مکران تصمیم استراتژیک دولت است.
روحانی اهمیت تکمیل و توسعه خط آهن در کشور را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: خط آهن زیرساخت بسیار مهمی برای اقتصاد و آینده کشور محسوب می‌شود. از این‌رو تکمیل و توسعه آن را برای پیشرفت کشور ضروری دانسته و آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.
رییس جمهوری در ادامه صنعت گردشگری و ضرورت توجه به آن را در سراسر کشور مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: گردشگری می‌تواند هم در زمینه اقتصاد و اشتغال‌زایی و هم در زمینه فرهنگی بسیار تأثیرگذار باشد و در حقیقت پیوند معنوی ملت‌ها به همدیگر محسوب می‌شود.
روحانی با اشاره به اینکه ۱۲۱ پروژه تا پایان سال ۹۴ در استان گلستان عملیاتی می شود ، تصریح کرد: همه تلاش دولت بر این خواهد بود که از همه توان خود برای توسعه کشور استفاده کند و وعده‌هایی که به مردم داده را به نتیجه و ثمر برساند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دوازده آذر روز تصویب و تأیید قانون اساسی گفت: قانون اساسی چارچوبی است که همه قوا و مسئولین باید در آن راستا حرکت کنند.
روحانی گفت: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مترقی‌ترین قوانین است که می‌توان در سطح جهان به آن افتخار کرد. چرا که از یک سو چارچوب‌های اسلامی، دینی و ملی و از سوی دیگر چارچوب‌های مردم‌سالاری را مورد توجه قرار داده است.
رییس جمهوری با اشاره به اینکه همه ما مردم ایران زیر پرچم واحدی قرار داریم و تلاش همه ما سربلندی ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: قانون اساسی محور ولایت فقیه و اسلام را مورد تأکید قرار داده است و بی‌تردید محور ولایت فقیه چه در زمان امام راحل و چه در دوران مقام معظم رهبری توانسته است بسیاری از مشکلات و معضلات کشور را برطرف کند.
در ابتدای این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنان جداگانه‌ای با تقدیر از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های دولت تدبیر و امید برای پیشرفت و آبادانی کشور نیازها و پیشنهادات خود را برای ارتقاء هر چه بیشتر سطح استان مطرح کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها