مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی خبر داد:

احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در روزهای آینده

در جلسه شورای عالی اداری که عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از طریق ادغام دو معاونت «برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور» و «توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور» به تصویب رسید.
کد خبر: ۷۴۵۶۸۰
تصویب شیوه تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، معاون اول رئیس‌جمهور در این جلسه از تحول نظام اداری کشور به عنوان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت نام برد و بر لزوم اهتمام ویژه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برای تحقق این امر تاکید کرد.

اسحاق جهانگیری افزود: حجم انبوه کارکنان دولت و افزایش تعداد کارکنان در سال‌های اخیر باعث افت بازدهی دولت شده و لازم است در این خصوص نیز برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری سازنده‌ای انجام شود.

در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور، گزارشی از بررسی‌ها و اقدامات حقوقی انجام شده و جلسه این معاونت با وزیر کشور و توافق در خصوص نحوه احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی ارائه کرد.

محمدباقر نوبخت حقیقی به بیان جزئیات توافقات صورت گرفته میان این معاونت و وزارت کشور پرداخت و بندهای توافق ‌شده درخصوص نحوه تشکیل واحدهای استانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور را تشریح کرد.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر درخصوص بندهای مختلف طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و اعمال برخی تغییرات و اصلاحات، این طرح در شش بند مورد تائید اعضای شورا قرار گرفت و به تصویب رسید.

وظایف و اختیارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در سطح ملی و استانی، تعیین تکلیف موسسات تابعه و وابسته، مسئولیت اداره سازمان و چگونگی واگذاری برخی وظایف اجرایی آن، از جمله موضوعاتی است که در طرح تشکیل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به آن پرداخته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها