در گفت‌و‌گو با محمدجواد لاریجانی بررسی کردیم

رسانه ملی پرچمدار اصالت علمی

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان عنوان کرد:

حقوق بشر یک موضوع مهم در توسعه مدنی مردم ایران

محمدجواد لاریجانی گفت: حقوق بشر یک موضوع مهم در توسعه مدنی ما محسوب می شود که از سه بعد توسعه مفهومی، تصویب قوانین و مکانیزم های اجرایی و نظارتی به آن پرداخته می شود.
کد خبر: ۷۴۵۴۹۵
حقوق بشر یک موضوع مهم در توسعه مدنی مردم ایران

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان که در رأس یک هیأت عالیرتبه حقوق بشری به ایتالیا سفر کرده است با سانتا کروچه، رییس دیوان عالی این کشور دیدار و گفتگو کرد.

دکتر محمدجواد لاریجانی در این دیدار ضمن تشریح سیستم قضایی کشورمان به تبیین جایگاه قوه قضائیه در نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشورمان پرداخت و گفت: از ویژگی های منحصر به فرد دستگاه قضایی ایران مستقل بودن آن از سایر قوا و باز بودن آن است که سبب می شود اولا همه چیز در آن شفاف باشد و ثانیا اگر نقصی پدیدار شد، سیستم خودش آن را اصلاح می کند چرا که مراحل چک و بازرسی و نظارت در حد بسیار بالایی قرار دارد.

وی به اهمیت جایگاه حقوق بشر در کشورمان اشاره کرد و افزود: حقوق بشر یک موضوع مهم در توسعه مدنی ما محسوب می شود که از سه بعد توسعه مفهومی، تصویب قوانین و مکانیزم های اجرایی و نظارتی به آن پرداخته می شود.

لاریجانی با بیان اینکه هدف از این سفر گسترش همکاری های قضایی و حقوق بشری بین دو کشور است از رییس دیوان عالی ایتالیا برای سفر به ایران و آشنایی دقیق تر با مکانیزم ها و سیستم قضایی جمهوری اسلامی ایران دعوت به عمل آورد.

در این دیدار سانتا کروچه، رییس دیوان عالی ایتالیا نیز ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیأت عالیرتبه ایرانی گفت: ما از اینکه با کشور ایران که دارای توانمندی های زیادی است تعامل داشته باشیم استقبال می کنیم.

وی افزود: معتقدم گسترش همکاری ها و تعاملات حقوق بشری و قضایی میان ایران و ایتالیا بخصوص بعد از علایم گشایشی که با انتخاب دکتر روحانی نمایان شده است می تواند منجر به نزدیکی بیشتر دو کشور شود.

رییس دیوان عالی ایتالیا با اشاره به سمینار حقوق بشری و قضایی مشترک دو کشور در سیراکوزا، تاکید کرد تردیدی نیست که حضور شما در ایتالیا بهترین فرصت برای تضارب آراء است و نقش مهمی در گسترش روابط دو کشور خواهد داشت.

کروچه گفت: ما باید در مورد مسائلی که با یکدیگر اختلاف داریم گفتگو کنیم و بسیار خرسند هستیم که اکنون میزبان یک هیأت عالیرتبه قضایی هستیم که می توانیم دغدعه های موجود را با یکدیگر در میان بگذاریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها