پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب در گفت‌وگو با علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، اهمیت مراسم اربعین را مورد توجه قرار داد.
کد خبر: ۷۴۵۳۳۰
توصیه رهبر انقلاب برای شرکت پرشور در زیارت اربعین

پناهیان در این گفت‌وگو تاکید کرده است: امسال رهبر معظم انقلاب توصیه به حضور بیشتر در مراسم اربعین کربلای معلی فرموده‌اند و به مسئولان مربوطه نیز دستور داده‌اند تا آنجا که می‌توانند تسهیلات لازم را برای زائران اربعین فراهم کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب برای زیارت اربعین امسال، خطاب به مسئولان تاکید داشتند که راه زیارت اربعین را هموار کنند و از نزدیک شاهد بودم که ایشان تا چه میزان برای اربعین امسال اهمیت قائل هستند و نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد می‌دانند. با توجه به اوضاع فعلی منطقه، با شرکت در زیارت اربعین باید دشمن را ناامید کنیم.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز شد

آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی در جلسه دیروز شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، به عنوان دبیرکل جدید این تشکل انتخاب شد.

به گزارش تسنیم، در جلسه دیروز که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، طبق برنامه‌ای که از پیش اعلام شده بود، انتخاب دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز در دستور کار قرار گرفت و پس از رأی‌گیری، آیت‌الله موحدی‌کرمانی بدون حتی یک مخالف به عنوان دبیرکل انتخاب شد.

مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی، دبیرکل پیشین این تشکل سیاسی بود.

سیدحسن خمینی: نباید تمام ایرادهارا به حساب محدودیت گذاشت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیداری با اعضای تحریریه یکی از روزنامه‌ها گفت: در کار رسانه‌ای نباید همه چیز را گردن محدودیت بیندازیم؛ باید ببینیم در کاستی‌ها خودمان چه مقدار تقصیر داریم و چه مقدار ناشی از محدودیت است.

به گزارش ایسنا، نوه امام خمینی (ره) با بیان این‌که در فضای فعلی، بعضی روزنامه‌ها بهتر و بعضی بدتر هستند اظهار کرد: بنابراین می‌شود بهتر بود و بهتر کار کرد. ضمن این‌که قبول دارم هر چقدر تأثیرگذارتر شوید حساسیت بالاتر است.

بولتون: مشروعیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران افزایش یافته است

جان بولتون، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل و یکی از اعضای مشهور ضدایرانی اندیشکده «امریکن اینترپرایز» در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» به بحث تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 پرداخت.

به گزارش فارس، او نوشته است: ایران دستاوردهای چشمگیری به دست آورده و مشروعیت بین‌المللی دولت و فعالیت‌های گسترده هسته‌ای ایران افزایش یافته است.

ادعای حمله جنگنده‌های ایرانی به مواضع داعش

هافینگتون‌پست به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی مدعی شد که جنگنده‌های نیروی هوایی ایران مواضع داعش در عراق را بمباران کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، به نوشته این نشریه، فهرست کشورهایی که اهداف داعش را در عراق هدف بمباران‌های خود قرار می‌دهند، فراتر از شرکای کلاسیک آمریکا شامل کانادا، انگلیس و فرانسه رفته است.

یک مقام دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با هافینگتون‌پست اظهار کرد: مناطقی که هواپیماهای ایرانی آن را بمباران کرده‌اند، از مناطقی که آمریکا و متحدانش بر فراز آن فعالیت دارند، متفاوت است.

این مقام آمریکایی گفت بر این باور است که حملات هواپیماهای ایرانی تا زمانی که عراق همچنان از جانب گروه افراطی داعش احساس تهدید کند، ادامه خواهد داشت.

به ادعای هافینگتون‌پست، واقعیت‌های عراق، قوی‌ترین شاهد بر این است که دولت اوباما، به دولت ایران به چشم یک شریک تاکتیکی در خاورمیانه می‌نگرد؛ این رویکرد البته با وجود متحدان آمریکا ـ شامل اسرائیل و دولت‌های عربی همچون عربستان و امارات ـ که احساس می‌کنند از سوی ایران مورد تهدید قرار گرفته‌اند، مناقشه‌برانگیز است.

یک سازمان آمریکایی مسئول ترور دانشمندان هسته‌ای

جیم دین، افسر پیشین ارتش آمریکا فاش کرد یک سازمان شبه‌نظامی سری آمریکایی، مسئول ترور دانشمندان هسته‌ای ایران است و اکنون بر اقدامات رسانه‌ای داعش نظارت دارد.

به گزارش فارس، او در حاشیه کنفرانس «ضد تروریسم و افراط‌گرایی مذهبی» در سوریه، به روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن گفت که او و تعدادی از اعضای موسسه‌اش به نام «جنگجویان کهنه‌کار آمریکا» اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد یک سازمان سری آمریکا با پشتیبانی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و موساد اسرائیل، عملیات حساب ‌شده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران را انجام داده‌ است.

وی با بیان این‌که اعضای این گروه سری در خاک اردن آموزش دیده‌اند، اظهار کرد که سندی در این خصوص ندارد. او همچنین فاش کرد که کنگره آمریکا درخواست موسسه او برای انجام تحقیقات در این خصوص را رد کرده است.

ایندیپندنت: حملات آمریکا داعش را قوی‌تر کرد

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در تحلیلی با اشاره به ۳۰ حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه، آمریکا را مستاصل و فاقد استراتژی برای مقابله با داعش دانست و نوشت: در دو ماه حمله ائتلاف نه‌فقط داعش تضعیف نشد بلکه چند شهر دیگر را تصرف کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایندیپندنت نوشت: از ماه سپتامبر امسال، حملات هوایی آمریکا مواضع دولت اسلامی در سوریه و عراق را مورد هدف قرار داده‌اند. با وجود این، نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که این حملات نتوانسته است دولت اسلامی را تضعیف کند و حتی چه‌بسا شورشیان غیرنظامی را نیز به سمت آنها سوق داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها