وزارت نیرو اعلام کرد: میزان آب مهار شده در مخازن سدهای کشور طی 2 ماه گذشته، 10 درصد افزایش یافته است. با این حال، هنوز 60 درصد مخازن خالی از آب است.
کد خبر: ۷۴۵۰۷۳
ذخیره آب سدها افزایش یافت

از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور با 8.9 درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 19 میلیارد و 150 میلیون مترمکعب به ثبت رسیده که در زمان مشابه سال گذشته معادل 17 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

همچنین از ابتدای سال آبی جاری تاکنون حجم آب برداشت‌شده از مخازن سدهای کشور 4 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته افزایش یافته است.

حجم آب خروجی از سدهای کشور از ابتدای مهرماه امسال تاکنون، 4 میلیارد و 290 میلیون مترمکعب گزارش شده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبی گذشته، به میزان 4 میلیارد و 130 میلیون مترمکعب بود.

از سویی، میزان آب ورودی به مخازن سدهای کشور به دو میلیارد و 940 میلیون مترمکعب رسیده؛ در حالی که این حجم در مدت مشابه سال آبی گذشته دو میلیارد و 680 میلیون مترمکعب گزارش شده بود.

بر این اساس، حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تاکنون 10 درصد افزایش داشته است. ظرفیت کلی مخازن سدهای کشور در زمان کنونی 47.4 میلیارد مترمکعب است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها