ابزار جدید جاسوسی آمریکا

هواپیمای U-2 پهپاد می شود + عکس

هیچ کس هواپیماهای جاسوسی U-2 را که در دوران جنگ سرد به عنوان یکی از ابزارهای قدرت آمریکا در قبال شرق به شمار می آمد فراموش نمی کند. حالا قرار است نسخه فوق پیشرفته پهپاد این هواپیما ساخته شود.
کد خبر: ۷۴۴۵۴۳
هواپیمای U-2 پهپاد می شود + عکس

نخستین پرواز هواپیماهای U-2 به سال 1955 یعنی دوران اوج گیری جنگ سرد میان غرب و شرق باز می گردد. خلبان ها برای ساعت های متوالی هدایت هواپیما در ارتفاع فراتر از 70 هزار پایی را در دست داشتند و در این مدت تصاویر مختلفی از تحرکات نظامی منطقه تهیه می کردند.

اکنون و همزمان با توسعه چشمگیر فناوری طراحی و ساخت هواپیماهای هدایت پذیر از راه دور یا همان پهپادها شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا بر آن شده تا ساختار پیچیده این هواپیماهای غول پیکر را به نسخه ای فوق مدرن از پهپادها تبدیل کرده و از آن به عنوان روباتی پرنده جهت انجام عملیات های جاسوسی استفاده کند.

کارشناسان علوم هوانوردی نظامی معتقدند اگر قرار باشد ضعف شاخصی برای هواپیماهای U-2 معرفی شود آن چیزی نیست جز «لزوم حضور خلبان» و اکنون قرار است این نقطه تاریک با تبدیل U-2 به پهپادی بزرگ برطرف شود.

بر اساس طرح اولیه لاکهید مارتین در قسمت میانی پهپاد مورد نظر بخشی موسوم به «wingbox» ساخته می شود که به واسطه وجود آن امتداد بال های هواپیما بیشتر از نسخه U-2 خواهد شد. این قسمت که در برگیرنده مجموعه ای متنوع از فناوری های پیشرفته است سیستم های کنترلی پهپاد را به یک سیستم کنترل از راه دور جدید متصل می کند.

در این بخش نصب حسگر ویدئویی پیشرفته نیز لحاظ شده است. این حسگر که درحقیقت نسخه فوق مدرنی از دوربینهای ویدئویی مجهز به نرم افزار ویژه است قابلیت برچسب گذاری بر تصاویر، تشخیص دقیق پلاک ها و حتی تشخیص صورت ها را نیز دارد.

شرکت «لاکهید مارتین» هزینه تبدیل سه فروند U-2 به پهپاد را درحدود 700 میلیون دلار اعلام کرده است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها