مدیرکل پزشکی قانونی تهران گفت: در شش ماهه نخست امسال 124 مورد فوت ناشی از مسمومیت با قرص برنج به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.
کد خبر: ۷۴۴۵۲۱
مرگ 124 شهروند با قرص برنج

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی بشیر نازپرور اعلام کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز تعداد موارد فوت ناشی از قرص برنج 124 نفر اعلام شده بود.از کل فوت شدگان به دلیل مسمومیت با قرص برنج در شش ماهه اول امسال 72 نفر مرد و 52 نفر زن بوده اند.

وی افزود: در شهریور ماه امسال نیز تعداد موارد فوت ناشی از مسمویت با قرص برنج با 52.4 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 مورد اعلام شده است. همچنین آلومینیوم فسفاد که از آن برای ضد عفونی نمودن و جلوگیری از آفت ضدگی غلاتی چون برنج مورد استفاده قرار میگیرد،به نام های تجاری مختلفی همچون کوئیک فوس (Quickphos) و سلفوس (Celphos) وجود دارد که در ایران به نام قرص برنج مشهور است.

این قرص ظرف مدت 3 تا چهار ساعت سیستم تنفسی و قلب را دچار اختلال کرده و فرد در اثر مرگی دردناک خواهد مرد.در صورتیکه فرد قرص برنج را بخورد یا بوی آنرا استشمام کند دچار مسمومست خواهد شد که اگر سم از بدن وی خارج نشود موجب مرگ وی خواهد شد. ( مهر )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها