رییس جمهوری در جلسه هیات دولت تاکید کرد

حمایت معنوی و مادی همه دستگاه ها از فریضه نماز

هیات دولت شهرداری ها و دهیاریهای کشور را موظف کرد نسبت به توزیع ۵۰درصد سهم شهرداریها ودهیاریها تحت عنوان کمک به بهبود عبور و مرور شهری ونصب دوربینهای کنترل ترافیک بر اساس میزان جرایم اعلام شده ازسوی نیروی انتظامی اقدام کنند.
کد خبر: ۷۴۴۴۳۱
سهم 50 درصدی شهرداری​ها برای کمک به بهبود عبور و مرور

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این جلسه، جلسات فوق العاده هیات دولت به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور عصر یکشنبه ادامه یافت و بررسی تبصره های باقی مانده از بودجه سال 1394 کل کشور در دستور کار هیات وزیران قرار گرفت.

اعضای دولت تبصره های دیگری از بودجه سال 1394 را پس از بحث و تبادل نظر تصویب کردند که به شرح زیر است:

- تهیه صورت های مالی وزارتخانه ها، موسسات دولتی و سایر دستگاه های اجرایی در موارد استفاده از بودجه عمومی دولت براساس استانداردهای حسابی بخش عمومی کشور.

- ممنوعیت ایجاد هرگونه بدهی بابت حق اشتراک برق، آب، هزینه های پستی، مخابراتی و سایر هزینه ها نظیر دیون بلامحل، تعهدات زائد بر اعتبار، بازپرداخت و تعهدات ارزی و ... با توجه به محاسبه هزینه تمام شده فعالیت ها و اقدامات و تخصیص اعتبارات.

- صدور مجوز تغییر اعتبارات برنامه ها با رعایت ماده (79) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و امکان پذیری افزایش و کاهش اعتبار فعالیت یا فعالیت ها.

- صدور مجوز به کلیه دستگاه های اجرایی برای شروع عملیات اجرایی پروژه ها و طرح های تملک دارایی سرمایه ای خود و طرح های مصوب مجامع عمومی شرکت های دولتی از طریق روش های مشارکت با بخش خصوصی، به منظور استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی.

- تعیین تعرفه خدمات آب و فاضلاب براساس قیمت تمام شده و با لحاظ نمودن هزینه های بهره برداری و استهلاک، به پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب شهری توسط شورای اسلامی هر شهر، در چارچوب دستورالعملی به پیشنهاد وزارت نیرو.

- موظف نمودن سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور نسبت به توزیع 50

درصد سهم شهرداری ها و دهیاری ها تحت عنوان کمک به بهبود عبور و مرور شهری و نصب دوربین های کنترل ترافیک براساس میزان جرایم صادره که توسط نیروی انتظامی اعلام می شود.

- مجوز به دولت برای اختصاص اعتبارات لازم به منظور اتمام طرح های تملک دارایی های سرمایه ای ملی و استانی که در ابتدای سال 1394 بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و می توانند تا پایان همان سال خاتمه یابند با رعایت اولویت بخش آب، راه و راه آهن، بنیه دفاعی و همچنین تادیه دیون و تعهدات قانونی دولت و بدهی مربوط به میادین مشترک.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها