هیأت سوری که برای مذاکره با مسؤولان روس درباره قراردادهای نظامی به مسکو سفر کرده بود ، با دست پر به دمشق برگشته است.
کد خبر: ۷۴۴۳۰۰
سلاح پیشرفته و سامانه s300 روسی در راه سوریه

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، هیأت کشور سوریه به ریاست ولید معلم وزیر خارجه این کشور دیروز پس از سفری سه روزه، به دمشق برگشت .

هیأت سوری در این سفر با مسؤولان روس درباره بحران سوریه و طرح پیشنهادی مسکو برای حل این بحران مذاکره کرد .

به نوشت روزنامه الوطن سوریه؛ مسؤولان روس در دیدار با هیأت سوری بر حمایت همه جانبه خود از سوریه خصوصاً حمایت نظامی در مبارزه با تروریسم تأکید کردند .

الوطن به نقل از منابع دیپلماتیک غربی در مسکو نوشت: سوریه علاوه بر موشک های اس 300، نوعی سلاح پیشرفته که از آن در جنگ چریکی استفاده می شود ، از روسیه تحویل خواهد گرفت؛ که این امر به دولت سوریه در سرکوب تروریست ها کمک شایانی خواهد کرد .

بر اساس این گزارش، طرحی نیز که مسکو برای حل بحران سوریه پیشنهاد کرده است، شامل مذاکرات سوری - سوری به میزبانی مسکو برای متحد کردن همه سوری ها در مبارزه با تروریسم می شود .

ولید معلم وزیر خارجه سوریه پس از بازگشت از مسکو اعلام کرد: سوریه و روسیه با همکاری یکدیگر مذاکراتی سوری – سوری را براساس نظرات اعلامی دولت دمشق در ژنو برگزار خواهند کرد که اساس این مذاکرات مبارزه با تروریسم خواهد بود .

الوطن نوشت: مسؤولان روس که قبلاً با چند مخالف سوری مذاکره کرده بودند و هم اکنون نیز با چند مخالف دیگر در ارتباط هستند ، معتقدند که زمان حمایت همه طرف های سوری از ارتش سوریه و پایان دادن به اختلافات فرارسیده است، تا به جنگ فرسایشی طولانی که با توطئه غرب به هدف تجزیه سوریه ادامه دارد، پایان دهند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها