رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید به طور دقیق و درست در موضوع عراق فعالیت کند گفت: به اعتقاد من سازمان ملل باید کشورهایی را که از تروریست ها و داعش در منطقه دفاع می کنند، شناسایی کند.
کد خبر: ۷۴۴۱۹۷
سازمان ملل کشورهای حامی داعش را شناسایی کند

علی اکبر ولایتی عصر یکشنبه در دیدار نیکلای ملادنوف نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق و هیات همراه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت مشروع قانونی و مورد نظر مردم و ملت عراق دفاع می کند چرا که این دولت توسط مردم این کشور انتخاب شده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از نظر فرهنگی، تاریخی و جغرافیایی اشتراکات فراوانی با عراق دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز داعش و برخی دیگر از گروه های تروریستی توسط برخی کشورهای منطقه و غربی تشکیل شده اند که این کشورها مدعی مبارزه با تروریسم هستند.

ولایتی افزود: برخی از کشورها آموزش و منابع مالی و نظامی گروه های تروریستی از جمله داعش را فراهم کرده اند.

وی تاکید کرد: این مسوولیت سازمان ملل است که نسبت به شناسایی کشورهای مدافع تروریست ها و داعش در منطقه اقدام کند چرا که اگر آنها از خارج مرزهای عراق حمایت نشوند توسط ملت و ارتش این کشور شکست خواهند خورد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در سطح بین المللی برای مبارزه با گروه های تروریستی از جمله داعش همکاری لازم را انجام دهد و در عین حال معتقد است که نباید در امور داخلی عراق دخالت کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق نیز در این دیدار گفت: به منظور درک بهتر از مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به همسایه مهم خود یعنی عراق به تهران سفر کرده ام و می دانم که ارتباط بسیار نزدیکی میان این دو کشور وجود دارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید با تروریسم در همه جا اعم از سوریه، عراق و لبنان مبارزه و این اقدام را محکوم کنیم.

ولایتی تاکید کرد: سازمان ملل باید درخصوص مقوله مبارزه با تروریسم فعالیت جدی تری را از خود نشان دهد.

وی ادامه داد: مشاهده می کنیم که تعدادی از اتباع کشورهای غربی به صورت داوطلبانه در داعش حضور دارند و ما نیز در کمک به مردم عراق تردید نمی کنیم و به سوریه و لبنان نیز کمک خواهیم کرد.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با بیان اینکه معتقدیم باید مشکلات را به صورت مسالمت آمیز و نه با زور و شیوه های نظامی حل و فصل کرد گفت: امروز شاهدیم برخی کشورهای منطقه و غربی به خود اجازه دخالت در مسایل داخلی برخی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق را می دهند و اعلام می کنند حکومت این کشورها باید تغییر یابد.

ولایتی ادامه داد: این بر خلاف تمام قوانین بین المللی است و سازمان ملل باید با جدیت از این گونه دخالت ها جلوگیری کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها