وزارت دفاع آمریکا می گوید در حال چیدن تمهیداتی برای مقابله جدی تر با گروه تروریستی داعش در عراق است،به همین دلیل پنتاگون دو اسکادران از هواپیماهای معروف به «گراز» را از افغانستان به کویت منتقل کرده است.
کد خبر: ۷۴۳۸۶۰
صف آرایی «گراز» های آمریکا در برابر داعش

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از راشاتودی، پنتاگون دو اسکادران از هواپیماهای A-10 Warthog خود معروف به «گراز» را از افغانستان به کویت منتقل کرده است تا در هفته آینده برای حمله به گروه تروریستی داعش از آنها استفاده کند.

این هواپیماهای جنگنده می توانند اهداف کوچک، متحرک و غیرمتحرک را با سرعتی بالا هدف قرار دهند و و از سیستم سپر دفاعی برای گریز از آتش ضد هوایی برخوردارند.

این هواپیما دارای یک صندلی و دو موتور از نوع ژنرال الکتریک تی اف 34 است؛ موتورهایی که ساخت آن در اوایل دهه هفتاد قرن بیستم آغاز شد.

طراحی و ساخت این هواپیما فقط برای نیروی هوایی ارتش آمریکا انجام شده است تا بتواند حمایت هوایی لازم را از نیروهای زمینی در مقابل آتش تانک ها، زره پوش ها و نفربرهای تهاجمی فراهم کند . همچنین تا حدی قادر است به اهداف تاکتیکی زمینی حمله کند.

هواپیمای گراز را می توان یک مسلسل هوایی نامید و مجهز به رگبار چرخنده سنگین «گاتلینگ GAU-8 Avenger » است.

گراز آمریکایی با نام رسمی تاندربولت شناخته می شود و نمونه کاملی از هواپیمای Republic P-47 Thunderbolt است؛ هواپیمایی که ویژه پوشش هوایی حملات زمینی از مسافت های نزدیک بود.

انتقال این هواپیما آن گونه که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده با هدف تشدید حملات و عملیات رصد داعش انجام شده است. آمریکا اعلام کرده است که قرار است در آینده نزدیک هواپیماهای بدون سرنشین ریبر را نیز به خاورمیانه منتقل کند. این پهپادها نیز می توانند موشک های ویژه ای را به اهداف زمینی شلیک کنند.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
۰
۰
شما دارید برای امریكا تبلیغ می كنید . هوای پیمای گراز اهداف دیگری دارند و امریكا نیز اهداف دیگری دارد . هوا پیماهای گراز و سایر جنگ افزارهای امریكائی در ظاهر برای سركوب داعش است اما نه. هواپیماهای گراز و سایر چنگ افزارهای امریكا و متحدانش در خدمت داعش هستند و برای سركوب مقاومت عراق زیرا امریكا از عراق سیلی خورده و نمی توانست وارد عراق بشود برای همین است كه نخست وزیر عراق را عوض كرده ویك جانشین خودی برایش گمارده اند . تركیبات العبادی همان تركیبات محمود عباس و یا السیسی و یا اردوغان و یا... است . تعجب می كنم روزنامه های خودی كه می دانند داعش یك دستپخت تلخ امریكائی است پس چرا حرف شیطان بزرگ را برای ما تكرار می كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها