شیخ عیسی قاسم، مرجع شیعیان بحرینی با تاکید بر ادامه مبارزات مردمی برای تحقق خواسته‌های خود اعلام کرد که دولت هیچ‌گاه نمی‌تواند روحانیون را با پول یا زور مجبور به کنار آمدن با خود کند.
کد خبر: ۷۴۳۳۵۷
شیخ عیسی قاسم: مبارزات مردم بحرین ادامه می یابد

به گزارش سایت العهد لبنان، شیخ عیسی قاسم که رییس شورای علمای اسلامی بحرین نیز هست، در خطبه‌های نماز جمعه امروز مسجد الدراز در غرب منامه گفت: دولت باید این رویا را که می‌تواند علمای دین را با پول یا با زور از راه خود بازدارد، کنار بگذارد. روحانیون آزاده هیچ‌گاه با چنین کاری کنار نمی‌آیند.

وی گفت: دولت بحرین به خوبی و با وجود همه ارعاب و تهدیدهایی که انجام داد، میزان مشارکت مردم در انتخابات را می‌داند.

عیسی‌قاسم افزود: مبارزات مردمی که به شکل مسالمت‌آمیزی آغاز شد، همچنان در همان مسیر به راه خود ادامه خواهد داد و با وجود خشونت و سرکوب‌های نظام حاکم از مسیر مسالمت‌آمیز خود خارج نمی‌شود و تا تحقق مطالبات خود به اعتراض ادامه می‌دهد.

رهبر معنوی شیعیان بحرین افزود: دولت تلاش دارد تا با پول مردم تظاهرات مسالمت‌آمیز آنها را ساکت کند اما هیچ‌گاه نمی‌تواند این امر را محقق کند. مردم به خوبی به میزان قدرت امنیتی نظام حاکم واقفند اما همچنان به کار خود ادامه خواهند داد.

وی گفت: اعتراضات تنها زمانی پایان می‌یابد که اصلاحات واقعی که مردم بحرین خواهان آن هستند آغاز شود. حاکم صالح از ضروریات پیشرفت در هر امتی است.

شیخ عیسی قاسم گفت: علمای دینی بدون فراخوان برای تحریم انتخابات، خود انتخابات را تحریم کردند پس دولت بحرین باید از این امید که می‌تواند علمای واقعی دین را با پول بخرد، ناامید شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها