اکثر افراد به طور متوسط روزانه حدود 7.9 ساعت در محیط‌های اداری به سر می‌برند و گاهی حتی بیش از این زمان را نیز در محل کار خود می‌گذرانند.
کد خبر: ۷۴۳۲۰۸
راههای شاد بودن در محیط کار

این بدین معنی است که در صورت نارضایتی فرد در محیط کار این مدت زمان طولانی او را در حالت‌های روانی بدی قرار می‌دهد.

صرف مدت زمان طولانی در محیط‌های کاری می‌تواند همراه با نارضایتی‌هایی باشد که با اصلاحاتی در وضعیت روان و جسم به بهبود شرایط خلقی و روحی فرد کمک می‌کند.

اگر احساس می‌کنید که در محل کارتان اوضاع رو به راه نیست، اندکی مطالعه می‌تواند شما را شادتر کند.

به اما و اگرها فکر نکنید مثلا اینکه اگر ارتقا بگیریم حال بهتری دارم و ...، چرا که فکر کردن بیشتر به این موضوعات و یا توقعات غیرمنطقی از دیگران و شرایط شما را از آرامش دورتر می‌کند.

پس از این تفکرات دور شوید و اجازه ندهید فکر کردن به آینده، امروز شما را خراب کند. از راهکارهای زیر استفاده کنید:

- لبخند بزنید و حتی اگر شاد نیستید لبخند بزنید چون بر اساس تحقیقات کارشناسان، لبخند زدن، استرس را کاهش داده و شما را شادتر می‌سازد.

- بین کارهایتان تعادل برقرار کنید. حتی با اختصاص زمان اندکی برای استراحتتان بین زمان استراحت و کارتان تعادل برقرار کنید.

- دوستان جدیدی پیدا کنید. تحقیقات نشان می‌دهد زمانی که روابط دوستی با همکاران گسترش پیدا می‌کند، آنها در محیط‌های کاری‌شان شادتر هستند.

براساس یافته‌های موسسه نظرسنجی گالوپ، دوستی با همکاران رضایت شغلی را تا 50 درصد افزایش می‌دهد و افرادی که می‌توانند حداقل یک دوست خوب و قابل اطمینان در محل کار داشته باشند، هفت برابر، کارهای خود را بهتر از این دیگران انجام می‌دهند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها