سارقان در جریان سرقت 4 کیلو طلا، 2 عابر و یک مامور را زخمی کردند

پایان 4 ماه زندگی مخفیانه دزدان مسلح طلافروشی

چهار مرد نقابدار که در جریان دستبرد مسلحانه به یک طلافروشی در شهرستان نیشابور سه نفر را زخمی کرده بودند، پس از چهار ماه فرار دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۴۳۱۶۷
پایان 4 ماه زندگی مخفیانه دزدان مسلح طلافروشی

به گزارش جام‌جم، عصر سیزدهم مرداد امسال مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شهرستان نیشابور تماس گرفت و از دستبرد سارقان مسلح به یک طلافروشی در خیابان امام خمینی (ره) این شهر خبر داد.

با دریافت این خبر تیمی از ماموران کلانتری به محل سرقت اعزام و متوجه شدند چهار مرد نقابدار در حال خروج از طلافروشی هستند.

متهمان با مشاهده ماموران با سلاح‌های کلاشینکفی که داشتند، شروع به تیراندازی هوایی کرده و در ادامه افرادی را که شاهد ماجرا بودند نشانه گرفتند و دو رهگذر و یکی از ماموران حاضر در محل را زخمی کردند.

سارقان مسلح سپس با طلاهای سرقتی، سوار خودروی پژویی شده و از محل گریختند. پس از انتقال سه مجروح این حادثه به بیمارستان، در بررسی فیلم دوربین‌های مداربسته مشخص شد، سارقان چهار مرد نقابدار و مسلح بودند که پس از خروج آخرین مشتری، وارد مغازه شده و دست به سرقت زده‌اند.

در این مرحله ماموران با تحقیق از مرد طلافروش متوجه شدند از مغازه او چهار کیلو طلا سرقت شده است.

با تشکیل پرونده قضایی، کارآگاهان اداره آگاهی شهرستان نیشابور به اجرای طرح مهار پرداخته و با گزارش وقوع سرقت به گشت‌های انتظامی، از آنها خواستند با مشاهده خودروی پژو، آن را متوقف کنند.

تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری اعضای باند سرقت ادامه داشت تا این‌که چهار ماه پس از وقوع حادثه، سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد چند سارق حرفه‌ای در این سرقت مسلحانه نقش داشته‌اند بنابر این با شناسایی مخفیگاه‌های این افراد در شهرستان‌های مشهد و نیشابور، موضوع به بازپرس پرونده اطلاع‌رسانی و با هماهنگی قضایی دو گروه عملیاتی از پلیس آگاهی استان خراسان رضوی و شهرستان نیشابور برای دستگیری متهمان وارد عمل شده و بامداد دیروز چهار سارق مسلح را همراه چهار زن جوان دستگیر کردند.

در بازرسی از آنجا دو کیلوگرم از طلاهای سرقتی کشف و دو خودروی پراید و پژوی سرقتی که در دزدی مسلحانه از طلافروشی استفاده شده بود، توقیف شد.

سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در این باره به جام‌جم گفت: متهمان با انتقال به پلیس آگاهی، به سرقت مسلحانه چهار کیلو طلا و زخمی کردن سه نفر اعتراف و عنوان کردند چند روز پیش ازحادثه رفت و آمد افراد به طلافروشی را زیر نظر گرفته و برای اطمینان بیشتر، زنان همدست گروه، به عنوان مشتری به آن محل رفته و اطلاعاتی از وضع طلافروشی در اختیارشان داده‌اند.

خودروی پژو را نیز در شهرستان نیشابور مسلحانه سرقت کرده و با همان خودرو به طلافروشی دستبرد زده و به کمک همدستان زن، بخشی از طلاهای سرقتی را فروخته‌اند.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها