معروف‌ترین قاتلان آمریکا با تزریق ماده کشنده اعدام شده‌اند

تزریق مرگ به قاتلان

همه آنها روزی قدرتمند بودند. این قاتلان فکر می کردند که هیچ وقت دستگیر نمی شوند. آنها با تصور این‌که قانون هرگز به گردپایشان نمی‌رسد به قانون شکنی ادامه می دادند تا این‌که بالاخره در چنگال قانون گرفتار شده و به مجازات اعمالشان یعنی مرگ رسیدند؛ مرگی شبیه به هم، آن هم با تزریق ماده مرگبار.
کد خبر: ۷۴۳۱۲۷
تزریق مرگ به قاتلان
برای اعدام محکومین به مرگ، در ایالت‌های مختلف آمریکا از پنج روش: تزریق مواد مرگبار، صندلی الکتریکی، گاز مرگبار، جوخه آتش و طناب دار استفاده می شود. در بعضی ایالت‌ها از چند روش برای اعدام استفاده می‌شود و محکوم به اعدام می‌تواند از بین روش‌های فوق یکی را انتخاب کند. اعدام به‌وسیله تزریق مواد مرگبار ‌ به گفته موافقان این اعدام، روشی راحت و بدون درد است و در اکثر ایالات استفاده می‌شود. ایالت نبراسکا تنها ایالتی است که برای اعدام فقط از یک روش استفاده می‌کند و آن اعدام به‌وسیله صندلی الکتریکی است. در روش اعدام با تزریق ماده مرگبار، مواد سدیم ساپیونتال (داروی بیهوش‌کننده)، پانکرودیم برمید (فلج‌کننده و بازدارنده تنفس، و پتاسیم کلرید (بازدارنده ضربان قلب) به ترتیب به فرد اعدامی تزریق می‌شود. یک دستگاه ثبت ضربان قلب به شخص اعدام شونده متصل است تا زمان مرگ مشخص شود.

مخالفان استفاده از این روش معتقدند‌ که این روش همیشه کم درد نیست و در برخی موارد آسیب‌های جسمانی و ذهنی فراوانی به همراه دارد.

پایان 33 سال تلاش برای فرار از مرگ

جک آلدرمن متولد بیست و نهم ماه می 1951 بود و به جرم قتل همسرش به مرگ محکوم شد. آلدرمن 33 سال پشت میله‌های زندان به سر برد و در تمام این مدت وکلایش تلاش می کردند او را از مرگ تبرئه کنند. رکورد طولانی‌ترین زندانی محکوم به مرگ به جک آلدرمن اختصاص دارد و او 33 سال برای فرار از مرگ در زندان جنگید.

آلدرمن 24 سال داشت که همسر خود را با کوبیدن ضربات صلیب به سرش کشت. او پیش از این‌که جنازه «باربارا» همسرش را در مکان پرت و دورافتاده‌ای دفن کند آن را قطعه قطعه کرد و سپس پنهانی جسد را به مکانی دورافتاده برد و در گودالی که حفر کرده بود مخفی کرد. آلدرمن پس از دستگیری چند‌بار مورد محاکمه قرار گرفت تا این‌که چهاردهم ژوئن 1975 به جرم قتل «باربارا» گناهکار شناخته و به مرگ محکوم شد. پس از صادر شدن چنین حکمی از سوی دیوان عالی کاتام کانتی جورجیا اعتراضات بسیاری از سوی مردم در این باره صورت گرفت و برای همین ده سال بعد یعنی در اول آوریل 1985 جلسه دادگاهی دیگر برای رسیدگی به پرونده او تشکیل شد و این بار هم آلدرمن به مرگ محکوم شد. 33 سال از زندانی شدن آلدرمن می گذشت و در تمام این مدت وی تلاش می کرد با کمک وکلای مدافعش خود را از مرگ نجات دهد تا این‌که بالاخره در شانزدهم سپتامبر 2008 جک آلدرمن قاتل با تزریق ماده کشنده به بدنش کشته و حکم مرگ درباره او اجرا شد.

مرگ، پایان زندگی قاتل خشن

در یکی از روزهای فوریه سال 1991 تامی انگسترام برای آخرین بار خانه را ترک کرد. او از سوی مرد سابقه‌داری که چند نفر را مورد اذیت و آزار قرار داده بود به قتل رسید. بیروس پس از به قتل رساندن دختر بیست و دو ساله برای این‌که پلیس نتواند ردی از او پیدا کند جسد را تکه تکه کرد و هر بخش از بدن مقتول را در مناطق مختلفی از شمال شرق اوهایو گرفته تا شمال غرب پنسیلوانیا انداخت.

گرچه او انتظار نداشت پلیس او را شناسایی و دستگیر کند اما خیلی زود سرنخ‌ها به این مرد خطرناک ختم شد. به این ترتیب کنت بیروس به اتهام این قتل وحشیانه دستگیر شد. در جلسه دادگاهی شدن بیروس، چند اتهام دیگر از جمله تلاش برای تجاوز، سرقت و اذیت و آزار یک زن جوان نیز به او تفهیم شد. به این ترتیب او به اعدام با تزریق مواد کشنده محکوم شد. هشتم دسامبر 2009 ساعت 11 صبح حکم اعدام بیروس اجرا شد.

قاتلی بدون ملاقاتی

اوبا شاندلر یازدهم اکتبر 1946 در اوهایو متولد شد و چهارمین فرزند خانواده بود. وقتی شاندلر ده ساله بود پدرش او را برای تنبیه در انباری خانه شان آویزان کرد و از همان موقع وی نسبت به پدر خود تنفر شدیدی پیدا کرد تا جایی که وقتی پدرش از دنیا رفت بر سر مزارش جفت پا روی تابوت پدرش پرید و آن را گل آلود کرد. شاندلر چهارده ساله بود که شروع به دزدی کرد. او خودرو می‌دزدید و 20 بار توسط پلیس دستگیر شد. وی هرچه بزرگ‌تر می‌شد دامنه قانون‌شکنی‌هایش نیز بیشتر وسعت می گرفت تا جایی که به یک قاتل تبدیل شد.

بیست و ششم ماه می 1989 جان راجر همراه دخترانش میشله هفده ساله و کریستی چهارده ساله مزرعه‌شان را برای گذراندن تعطیلات در فلوریدا ترک کردند. پس از تعطیلات پدر و دو دخترش تصمیم گرفتند یک روز بیشتر در سفر باشند و به این ترتیب به سمت تامپا حرکت کردند. آنها به‌دنبال هتل می‌گشتند که با شاندلر مواجه شدند. او مسیر هتل را به آنها نشان داد و به دخترها گفت که اگر دوست داشته باشند می‌تواند برای گردش، آنها را به کشتی تفریحی خود در خلیج تامپا ببرد. شاندلر با این ترفند،‌ راجر و دو دخترش را به قتل رساند و آنها را در خلیج تامپا فلوریدا رها کرد. او دست و پای اجساد را با طناب بست و به هر یک از آنها سنگی متصل کرد تا آنها را غرق کند. چند روز بعد اجساد در حالی که روی آب شناور بودند توسط اهالی دیده شدند و موضوع به پلیس گزارش داده شد.

دهم اکتبر سال 2011 آخرین جلسه دادگاهی شاندلر برگزار و او به مرگ محکوم شد. در تمام سال‌هایی که وی پشت میله‌های زندان به سر می‌برد حتی یک نفر هم به ملاقات این قاتل سنگدل نیامد. پانزدهم نوامبر سال 2011 ساعت چهار بعدازظهر «اوبا شاندلر» با تزریق ماده سمی اعدام شد.

اعدام قاتل سریالی

سیزدهم آوریل 1950 جوزف پول فرانکلین با نام اصلی فرانکلین در خانواده فقیری به دنیا آمد. او در دوران کودکی چندبار به بدترین شکل ممکن مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفت. جوزف در اوایل نوجوانی به یک فرقه خاص از مسیحیان علاقه‌مند شد. سپس به سمت نازی‌ها رفت و بعد از آن نیز وارد گروهی به نام حزب مردمی ملی سوسیالیستی سفیدپوستان شد. بعد از آن نیز وارد چند فرقه و دسته دیگر شد و در همان زمان بود که نامش را به «جوزف پول» تغییر داد. جوزف در تمام عمرش یک ولگرد بود. او به همه جا سرک می‌کشید تا به قول خودش شاید کسی را پیدا کند که با کشتنش دنیا را بتواند از آلودگی ها پاک کند. این قاتل سریالی نخستین بار در سال 1978 مرتکب قتل شد. وی با سلاح کالیبر 44 ناشر یک مجله به نام «لری فلینتو» را به قتل رساند. در بیست و نهم جولای همان سال وی مرد سیاهپوستی به نام بریانت تاتوم را به ضرب گلوله از پا درآورد. در این حادثه جوزف به نامزد تاتوم که یک دختر سفید پوست بود نیز شلیک کرد اما وی از مرگ نجات یافت.

یک سال بعد یعنی در دوازدهم جولای 1979 هارولد مک لور مدیر بیست و هفت ساله تاکو بل یکی از رستوران های زنجیره‌ای فست‌فود در آمریکا با شلیک گلوله به قتل رسید. این مدیر سیاهپوست به دست جوزف کشته شد.

نگاه نژادپرستانه جوزف موجب شد تا او به یک قاتل سریالی خطرناک تبدیل شود. کارآگاهان و پلیس همچنان در پی یافتن ردپایی از این قاتل خطرناک بودند تا این‌که بالاخره موفق به دستگیری وی شدند. جوزف در جلسات دادگاه مدام اعترافات خود را تغییر می‌داد و همین باعث می شد تا جلسات محاکمه‌اش به تعویق بیفتد تا این‌که بالاخره به اتهام قتل آخرین قربانی پای میز محاکمه قرار گرفت. این‌بار او به مرگ محکوم شد. فرانکلین در بیستم نوامبر 2013 با تزریق ماده کشنده جان سپرد.

دیانا سرباز / تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها