جنگ نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا علیه داعش یک دروغ بزرگ بیشتر نیست. بیان جملاتی همچون «محافظت از سرزمین و وطن‌مان در مقابل حملات تروریست‌ها» از سوی مقامات آمریکایی تنها برای توجیه رویکرد نظامی کاخ سفید ابراز می‌شود.
کد خبر: ۷۴۲۹۶۳
دروغ‌های آمریکایی‌ درباره تروریسم و داعش

پیشروی نیروهای داعش در ماه جولای در عراق در واقع بخشی از برنامه حساب شده اطلاعاتی ـ‌ نظامی بود که آمریکا، ناتو و اسرائیل پشت آن قرار داشتند. دستور مقابله با تروریسم، یک داستان خیالی بیش نیست. این در حالی است که آمریکا به عنوان یک حامی تروریست‌ها به حساب می‌آید. داعش از سوی آمریکا و هم‌پیمانانش حمایت می‌شود. آگر آنها قصد نابودی گردان‌های داعش را داشتند، می‌توانستند در همان ماه ژوئن و زمانی‌که تویوتاهای مسلح داعش از مرز سوریه وارد عراق شدند، آنها را بمباران کرده و نابود کنند.

در این مقاله به 26 حقیقتی اشاره می‌شود که این دروغ بزرگ را رد می‌کند. حملات نظامی علیه مواضع داعش که در رسانه‌های غربی از آن به عنوان عملیاتی انساندوستانه یاد می‌شود، به میزان بسیار زیادی باعث به وجود آمدن تلفات در میان شهروندان عادی در سوریه و عراق شده است.

ریشه‌های تاریخی القاعده

1 ـ آمریکا از چند دهه قبل و از زمان جنگ افغان‌ها علیه شوروی، از القاعده و سازمان‌های تابعه آن حمایت کرده ‌است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) پایگاه‌های آموزشی خود را در پاکستان دایر کرد. در فاصله سال‌های 1982 تا 1992، حدود 35 هزار نیروی جهادی از 43 کشور توسط سیا به استخدام در آمدند تا علیه شوروی در افغانستان بجنگند. تبلیغات انجام شده در روزنامه‌ها برای جلب توجه و جذب نیروهای جهادی در سراسر جهان با سرمایه‌گذاری سیا انجام می‌شد.

3 ـ از زمان دولت ریگان، واشنگتن از شبکه‌های تروریستی حمایت کرده است. رونالد ریگان در واقع تروریست‌ها را «مبارزان آزاد» می‌نامید. تامین مالی و تسلیحاتی این نیروها تنها با یک هدف انجام می‌شد؛ مقابله با شوروی و تغییر رژیم و در نتیجه روی کار آمدن یک حکومت سکولار و مورد نظر غرب در افغانستان.

4 ـ جزوه‌های آموزشی نیروهای افراطی اسلامگرا در دانشگاه نبراسکا چاپ می‌شد. ایالات متحده میلیون‌ها دلار صرف آموزش کودکان افغان می‌کرد و کتاب‌هایی را در اختیار آنها قرار می‌داد که شامل تصاویر خشونت‌آمیز و آموزش‌های نظامی بود.

5 ـ اسامه بن لادن، رهبر گروه تروریستی القاعده سال 1979 و در آغاز مبارزات علیه شوروی در افغانستان به استخدام سیا در آمد. او در آن زمان بیست و دو ساله بود و در اردوگاه‌های سیا آموزش می‌دید.

داعش

6 ـ داعش که اساسا یکی از زیرشاخه‌های القاعده بود، توسط سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا و با حمایت سازمان اطلاعاتی انگلیس، موساد در اسرائیل، سازمان اطلاعات داخلی پاکستان و ریاست اطلاعات عمومی عربستان سعودی شکل گرفت.

7 ـ نیروهای داعش که علیه دولت سوریه در جنگ بودند، مورد حمایت شدید آمریکا و ناتو قرار داشتند.

8 ـ ناتو و سازمان اطلاعات ترکیه از آغاز ناآرامی‌های سوریه سال 2011، نقش مهم و بسزایی در استخدام نیروهای داعش و جبهه النصره داشتند.

9 ـ در میان رده‌های عالی‌رتبه داعش، نیروهای ویژه غربی و افراد اطلاعاتی دیده می‌شوند. نیروهای ویژه انگلیس و سازمان اطلاعات این کشور نیز در آموزش شورشیان سوری نقش مهمی داشتند.

10 ـ کارشناسان نظامی غرب که با پنتاگون در ارتباط هستند، وظیفه آموزش استفاده از سلاح‌های شیمیایی به تروریست‌ها را به عهده داشتند. در همین زمینه، شبکه سی‌ان‌ان در گزارشی در سپتامبر 2012 اعلام کرد: ایالات متحده و برخی شرکای اروپایی در حال استفاده از پیمانکاران دفاعی هستند تا آنها نحوه استفاده از سلاح‌های شیمیایی سوریه را به شورشیان بیاموزند.

11 ـ اقدام داعش در سر بریدن افراد در واقع بخشی از آموزش‌های تروریستی مورد حمایت آمریکاست که در قطر و عربستان انجام می‌شود.

12 ـ تعداد زیادی از ترویست‌های داعش در عربستان زندانی بودند و با این شرط آزاد شدند که به عضویت این گروه تروریستی در آیند. تعداد زیادی از زندانیانی که در عربستان در انتظار اعدام بودند، به داعش پیوستند.

13 ـ اسرائیل از داعش و جبهه النصره در بلندی‌های جولان حمایت می‌کرد. نیروهای جهادی در سوریه و عراق بارها با مقامات عالی‌رتبه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی و حتی نتانیاهو دیدار داشتند.

سوریه و عراق

14 ـ نیروهای داعش در واقع سربازان پیاده نظام ائتلاف نظامی غرب هستند. تلاش آنها برای نابودی و تخریب عراق و سوریه، با کمک اسپانسرهای آمریکایی انجام می شود.

15 ـ جان مک کین، سناتور جمهوریخواه آمریکا چند بار با رهبران تروریستی در سوریه دیدار داشته است.

16 ـ شبه‌نظامیان داعش که اکنون آماج حملات جنگنده‌های نیروهای ائتلاف قرار دارند، همچنان از طرف آمریکا حمایت می‌شوند. واشنگتن و شرکایش هنوز کمک‌های نظامی و تسلیحاتی در اختیار این گروه تروریستی قرار می‌دهند.

17 ـ جنگنده‌های آمریکایی و هم پیمانان آن مواضع داعش را هدف قرار نمی‌دهند، بلکه آنها زیرساخت‌های اقتصادی عراق و سوریه همچون پالایشگاه‌ها و کارخانه‌ها را بمباران می‌کنند.

18 ـ پروژه خلیفه داعش بخشی از سیاست خارجی بلندمدت آمریکاست تا عراق و سوریه را به بخش‌های مجزا تقسیم کند؛ یک خلافت سنی مذهب، یک جمهوری عرب شیعه و یک جمهوری کردستان.

جنگ جهانی علیه تروریسم

19ـ جنگ جهانی علیه تروریسم به صورت جنگ تمدن‌ها نشان داده می‌شود؛ جنگی بین ارزش‌ها و مذاهب رقیب که در واقعیت به دنبال دسترسی به اهداف اقتصادی و استراتژیک است.

20 ـ گروه‌های تحت حمایت آمریکا که وابسته به القاعده هستند به کشورهای مالی، نیجر، نیجریه، سومالی و یمن فرستاده شده‌اند. این سازمان‌های تروریستی در نقاط مختلف دنیا بخشی از دارایی‌های اطلاعاتی سازمان سیا به حساب می‌آید. واشنگتن از این سازمان‌ها برای بی ثبات کردن کشورهای مستقل استفاده می‌کند.

21 ـ بوکوحرام در نیجریه، الشباب در سومالی، گروه مبارزان اسلامی در لیبی، القاعده در مغرب اسلامی، جماعت اسلامی در اندونزی و دیگر سازمان‌های تابعه القاعده تحت حمایت آشکار اطلاعاتی واشنگتن قرار دارند.

22 ـ آمریکا همچنین از سازمان‌های تروریستی در منطقه سین کیانگ چین حمایت می‌کند. هدف از این کار ایجاد بی‌ثباتی سیاسی در شرق چین است. گفته می‌شود جهادی‌های چینی توسط اعضای داعش آموزش می‌بینند تا حملاتی را داخل چین انجام دهند.

23 ـ در حالی که آمریکا نقش موثری در شکل‌گیری داعش داشته است، اما باراک اوباما به نظامیان این کشور دستور می‌دهد از آمریکا در مقابله با حملات داعش دفاع کنند.

24 ـ تهدید وجود تروریست‌های داخلی یک توهم بیش نیست. این راهکاری از سوی دولت‌ها و رسانه‌های غربی است تا آزادی‌های مدنی را سلب کرده و یک دولت پلیسی را ایجاد کنند. اعلام احتمال انجام حملات تروریستی در واقع برای ایجاد یک فضای ترس و تهدید انجام می‌شود. در مقابل، بازداشت، محاکمه و به زندان انداختن اعضای این شبکه‌های تروریستی برای حفظ مشروعیت سازمان‌های امنیت داخلی آمریکا است. هدف نهایی گنجاندن این تصور در ذهن میلیون‌ها آمریکایی است که یک دشمن واقعی وجود دارد و دولت تلاش می‌کند از جان شهروندان حفاظت کند.

25 ـ اقدامات کمپین مبارزه با تروریسم که هدف خود را مبارزه با داعش اعلام می‌کند، در جهت ضربه زدن به وجهه مسلمانان است، زیرا از نگاه رسانه‌های غربی مسلمانان با نیروهای جهادی در ارتباط هستند.

26 ـ هر فردی که جرات کرده و در مورد درستی جنگ علیه تروریسم سوال کند، سریعا به عنوان تروریست شناخته‌شده و هدف قوانین ضدتروریستی قرار می‌گیرد. تحت کنترل در آوردن شهروندان، سیاسی کردن زندگی اجتماعی در آمریکا، جلوگیری از فکر کردن مردم و به چالش کشاندن اعتبار ساختارهای اجتماعی از جمله اهداف اصلی جنگ علیه تروریسم به حساب می‌آید.

گلوبال ریسرچ / مترجم: حسین خلیلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها