معاون سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه طرحی جامع برای بررسی و پایش مستمر ترکیب شیمیائی و آلاینده های همراه ذرات گرد و غبار خبر داد و گفت: آلودگی رادیو اکتیو گرد و غبار ها در کلانشهرهای تهران، اصفهان، یزد و اهواز موضوعی غیر محتمل است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
کد خبر: ۷۴۲۶۵۳
تکذیب آلودگی گرد و غبار به مواد رادیواکتیو

به گزارش مهر، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در برخی رسانه ها خبرهائی مبنی بر آلودگی ذرات گرد و غبار به مواد رادیو اکتیو منتشر شده است، گفت: شاید زمینه این شایعات استفاده ارتش آمریکا از جنگ­افزارهای آلوده به مواد رادیو اکتیو و انتقال آن توسط ذرات ریز گرد و غبار به کشور باشد.

به گفته وی، بررسی ها و تحقیقاتی که در این زمینه در کشور انجام شده است حکایت از عدم آلودگی ذرات به مواد رادیو اکتیو در حدی که به محیط انسانی آسیب برساند، دارد.

متصدی تصریح کرد: البته امکان انتقال آلودگی­های ناشی از ورود فاضلاب­های شهری و صنعتی به شبکه زهکشی تالابهای داخلی و به دنبال آن خشک شدن بسیاری از آنها در پی خشکسالیهای اخیر، وجود دارد که نتایج تحقیقات انجام شده تا این زمان حکایت از عدم ورود این آلودگی ها به مناطق مسکونی شهری و روستائی دارد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه طرحی جامع جهت بررسی و پایش مستمر ترکیب شیمیایی و آلاینده های همراه ذرات گرد و غبار خبر داد و گفت: نتایج این طرح در آینده پاسخگوی نگرانی هایی که هراز گاهی مطرح می­شود، خواهد بود.

وی تاکید کرد: آلودگی رادیو اکتیو گرد و غبار های با منشا داخلی که در سال جاری شاهد وقوع متعدد آن در کلان شهرهای تهران، اصفهان، یزد و اهواز بودیم، موضوعی غیر محتمل است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها