رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طرح آبیاری نوین در مدت چهار سال با صرف 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح 100 هکتار از زمین های کشاورزی این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۷۴۱۲۵۲
اجرای آبیاری نوین در 100 هکتار اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان

رضا نجفی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در ایرانشهر افزود: امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای استقرار سیستم نوین آبیاری به این استان اختصاص یافت که عملیات طراحی و اجرا در 13 هزار هکتار از زمین های کشاورزی آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح نوین آبیاری نقش مهمی در استفاده بهینه از آب های موجود و بالا بردن بهره وری تولید در واحد سطح خواهد داشت.

به گفته وی، در 20 سال گذشته، 18 هزار هکتار از زمین های زراعی و باغی استان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده و این در حالی است که امسال 13هزار هکتار به این سیستم مجهز می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: اکنون سه هزار و 500 هکتار از زمین های شهرستان ایرانشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز است که تا پایان امسال این رقم به بیش از پنج هزار هکتار می رسد.

اکنون 400 هزار هکتار از زمین های استان سیستان و بلوچستان قابل کشت است و آب مورد نیاز زمین های کشاورزی استان از 11 هزار و 300 منبع آبی شامل چاه، قنات، چشمه و رودخانه تامین می شود.

پارسال چهار میلیون تن انواع محصول کشاورزی در این استان برداشت شد که از این رقم دو میلیون و 700 هزار تن زراعی و بقیه باغی است.

ایرانشهر در 345 کیلومتری جنوب شهر زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها