رییس سازمان غذا ودارو با تاکید بر حمایت از بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی گفت: بیماران محروم و بی بضاعت در این بسته حمایتی درمان رایگان می شوند.
کد خبر: ۷۴۱۰۶۹
بیماران سرطانی بی بضاعت رایگان درمان می شوند

به گزارش جام جم آنلاین، از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند همچنین اظهارداشت : تجویز و مصرف داروهای شیمی درمانی نیز به دلیل گران بودن آنها ، دقیقا نظارت و کنترل می شود که برای این منظور، راهکارهایی در حال تدوین است تا از اسراف و خروج دارو از چرخه درمان بیماران سرطانی ، جلوگیری شود.

دیناروند تصریح کرد: فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه های خاص متوقف می شود. همچنین مراکزی برای انجام شیمی درمانی ایجاد می شود که ضوابط آن به زودی ابلاغ می شود.

وی در خصوص این مراکز گفت: داروهای یاد شده فقط در اختیار این مراکز قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست که بیمار برای تهیه دارو به داروخانه ها مراجعه کند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد:شیمی درمانی با اجرای دستوالعمل ها (شیوه نامه ها) در مطب ها ممنوع می شود که البته ایجاد زیرساخت های آن حدود 6 ماه زمان نیاز دارد.

معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پوکه برخی داروها نیز جمع آوری می شود و برخی دیگر از داروها هم مشمول تجویز پروتکل خواهند شد به این معنا که وقتی پزشک ، آن دارو را تجویز می کند حتما باید فرمی پرکند.

دیناروند همچنین افزود: در زمان حاضر شیمی درمانی در بخش دولتی و خصوصی انجام می شود که استانداردهای این کار در حال نهایی شدن است و به زودی ابلاغ هم می شود. ضمن اینکه بیمارستانها باید فعالیت هایشان را با این استانداردها تطبیق دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها