رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمینه‌هایی برای تفاهم در مذاکرات هسته ای وجود دارد گفت: ۱+۵ از زمان کنونی به عنوان فرصت برای مذاکره به‌خوبی استفاده کند زیرا معلوم نیست گذشت زمان در مذاکرات خیلی به نفعشان باشد.
کد خبر: ۷۴۰۷۷۵
زمینه‌های تفاهم در مذاکرات هسته ای وجود دارد

علی لاریجانی پیش از عزیمت به جیبوتی در فرودگاه مهرآباد در جمع خبرنگاران با ارائه تحلیلی از روند کنونی مذاکرات افزود: تا جایی که در یکی دو روز گذشته اطلاع یافته‌ایم، دو طرف، مذاکرات جدی داشته‌اند.

وی گفت: اگر چارچوب‌هایی را که تا به حال بحث شده است مقداری مرور کنند زمینه‌هایی برای تفاهم در یک کلیتی برای آنان وجود دارد تا بعد بتوانند اجزائش را در بخش‌های مختلف بررسی کنند.

لاریجانی افزود: البته در برخی زمینه ها هنوز اختلاف نظرهایی در دیدگاه‌های دو طرف مطرح است و فاصله‌هایی وجود دارد که باید در مذاکرات نهایی حل و فصل شود.

رئیس مجلس تصریح کرد: تصوری در بین برخی مسئولان آمریکایی وجود دارد که بعضی از بیاناتشان نشان می دهد و تصور می کنند در این مذاکرات باید آنچه از ابتدا مد نظرشان بود از درون مذاکرات بیرون بیاید که این تصور درستی نیست.

وی افزود: مذاکرات موفق آن است که شرایط دو طرف تا حدی تأمین شود؛ آنچه ایران ارائه کرده است از انعطاف‌هایی برخوردار بوده است و فکر می کنم با این ملاحظه می توانند به جمع‌بندی برسند.

رئیس مجلس با توصیه به 1+5 برای بهره‌مندی از فرصت کنونی مذاکره با تیم مذاکره‌کننده کشورمان، گفت: نمایندگان ایران در مذاکرات آمادگی و علاقه‌مندی این را دارند که مذاکرات موفق باشد و بر این اساس می توانند به چارچوبی در توافق دست یابند.

وی افزود: ممکن است در برخی زمینه‌ها هم اختلافات حل‌نشده‌ای باشد، این ممکن است برای مذاکرات زمان بخواهد.

لاریجانی اضافه کرد: اگر چارچوب کلی، مورد توافق باشد بعضی از اجزاء را که مورد توافق نیست می‌توانند در یک مسیر زمانی حل کنند.

رئیس مجلس گفت: در شرایط کنونی مجال خوبی برای تفاهم وجود دارد به شرط اینکه نگاه عادلانه و عاقلانه‌ای را در مذاکرات پیگیری کنند.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها