زاکانی مخالف وزیر پیشنهادی علوم:

دانش‌آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سپردن مدیریت آموزش عالی به عناصر افراطی خلاف مصالح کشور است، گفت: دانش‌آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بوده و تا به امروز هم نیش قلم و بیان وی ادامه دارد.
کد خبر: ۷۳۹۶۹۷
دانش‌آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بود

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه رای اعتماد به فخرالدین احمد دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در صحن علنی مجلس گفت: امید داشتم که در زمان صحبت‌هایم رئیس‌جمهور حضور داشته باشد ولی این توفیق نصیب نشد.

وی افزود: شرایط کشور خطیر است، ما در اوضاع بهانه‌جویی به سر می‌بریم که نظام سلطه به واسطه بهانه‌های مختلف اموری را به کشور ما تحمیل می‌کند، امروز دولت و نظام در میان بهانه‌جویی‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، منطقه به واسطه اقدامات آمریکا در آتش می‌سوزد و مشکلات اقتصادی در کشور ما وجود دارد که عده‌ای نیز به دنبال بهانه‌جویی هستند.

وی با بیان اینکه دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی نیاز به آرامش دارد گفت: سپردن مدیریت آموزش عالی به فعالان فتنه 88 و عناصر افراطی برخلاف مصالح کشور است.

زاکانی اظهار داشت: مجلس با انقلاب، امام، شهیدان پیوند ناگسستنی دارد، مجلس مطیع رهبری و نوکر ملت و برآورده از اکثریت ملت است، مجلس برخواسته از 9 دی 88 است.

نماینده مردم تهران خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی! شما که 20 سال عضو خانواده مجلس بودید چرا پیام منطقی مجلس را در صیانت از ملت نادیده می‌گیرید؟ از تابستان 92 تا پاییز 93، 5 نفر را برای پذیرفتن کرسی وزارت علوم به مجلس معرفی کردید که همه جزو جریان افراطی بوده و به نوعی با فتنه 88 پیوستگی داشتند، اصرار به سپردن دانشگاه به دست جریان خاص تعجب‌آور نیست؟ تقاضای مجلس تقاضای نادرستی است؟ حل مشکل منطقی مجلس کار دشواری است؟ نمایندگان وقتی جواب این سوالات را نمی‌گیرند یک برداشت واقعی دارند و آن این است که دست‌هایی پشت پرده وجود دارد.

زاکانی با بیان اینکه امروز دولت در موضوع هسته‌ای در وضعیت حساسی قرار دارد و کشور نیازمند همبستگی و همیاری برای دفاع از حقوق ملی است، گفت: رئیس‌جمهور با کنایه به ما گفت «و ما ادراک ماالبورسیه» پاسخ این صحبت را این گونه می‌دهیم که «و ما ادراک ماالفتنه».

نماینده مردم تهران اضافه کرد: تا امروز هر کس برای وزارت علوم به ما معرفی شد در فتنه مشارکت داشت، امروز هم که دانش آشتیانی معرفی شده است به اعتقاد بنده و با توجه به استنادات از عوامل گرداننده فتنه 88 است که البته این موضوع راستگویی دولت را می‌رساند که گفت: اگر 10 نفر را هم رد کنید هر بار در همین مسیر معرفی می‌کنیم بر این جریان تاکید داریم.

وی افزود: روحانی گفت دانش آشتیانی به دنبال علم و فناوری و دوری از سیاست است و اهل تنازع با مجلس نیست ولی ما نمی‌توانیم گذشته روشن دانش را نادیده بگیریم، ن می‌توانیم به وعده های شما توجه داشته و پیش خدا رفع مسئولیت کنیم در حالی که گذشته دانش آشتیانی برای ما روشن است.

زاکانی خاطرنشان کرد: می‌گویند دانش آشتیانی از رزمندگان دفاع مقدس است، سال 67 امام در دوم آذرماه فرمودند بسیج دانشجویی ضروری‌ترین تشکل است و دانش در کتاب تاریخ شفاهی آموزش عالی در دوره معین گفته است که ما نگذاشتیم بسیج به داخل دانشگاه بیاید، حتی در سال 68 افتخار دانش این است که با وجود تاکید بسیار افراد که پیام امام را روشن می‌دانستند وی می‌گوید ما ایستادیم تا بسیج به خارج دانشگاه برود.

نماینده مردم تهران گفت: دانش‌آشتیانی از موسسان حزب مشارکت است، بیانیه‌های مختلف را امضا کرده‌ است و اسناد آن نیز موجود است، مجلس ششم تحصن شد و من از علی مطهری تعجب می‌کنم که می‌خواهد مجلس نهم را با ششم مقایسه کند، مجلس ششم برای جلوگیری از امر منطقی و قانونی انتخابات تحصن شد، 119 نفر از اساتید 7 بهمن ماه سال 82 بیانیه رسمی دادند و به نفع تحصن‌کنندگان روزه سیاسی گرفتند که دانش‌آشتیانی نیز جزو این افراد بود و در آن بیانیه تحصن نمایندگان را نقطه عطف پیشرفت کشور دانستند.

وی افزود: جبهه مشارکت شرکت در انتخابات مجلس هفتم را مفید ندانست و دانش‌آشتیانی عضو و موسس همین جبهه منحله است که به آن روزها نیز بسنده نکرده و نیش قلم و بیان وی تا امروز هم ادامه دارد.

زاکانی گفت: در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت 128 نفر از اساتید دو روز قبل از استیضاح فرجی‌دانا بیانیه‌ای امضا کرده و ذکر کردند که مجلس با کارشکنی‌ سهم‌خواهی می‌کند، آقای رئیس‌جمهور! ما از چه کسی سهم‌خواهی کرده‌ایم؟ کسانی که سهم خواهی می‌کنند را به مردم معرفی کنید.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: ممکن است دانش‌آشتیانی بگوید من نمی دانستم چه نامه‌ای را امضا کردم. حداقل تا امروز آن را تکذیب می‌کرد، چرا امروز که نیاز به رای است از چند روز گذشته همه وزرا به مجلس وعده می‌دهند، وعده به مجلس درست نیست. نمایندگان به واسطه وعده از حقوق ملت نمی‌گذرند، ما به دنبال تعامل دولت و مجلس هستیم.

وی در ادامه با پخش فیلمی از حضور دانش آشتیانی در فتنه 88 گفت: میلی‌منفرد را به واسطه حضور در تحصن دانشگاه امیرکبیر رای اعتماد ندادیم، دانش آشتیانی مربوط به دانشگاه امیرکبیر نیست ولی از دانشگاه دیگر به این دانشگاه آمده و در تحصن شرکت کرده است و حالا تکذیب می‌کند که در فتنه 88 حضور داشته ولی نه تنها حضور داشته بلکه از گردانندگان فتنه بوده است.

وی افزود: آقای صالحی که در آن زمان ریاست دانشگاه علم و صنعت را به عهده داشت، بعد از صحبت آقای دانش‌آشتیانی در تحصن گفت که نه تنها که ما در اینجا نشسته‌ایم اعتراض داریم بلکه باید تلاش کنیم تا همه اساتید، کشور در پیش بگیریم و معترض شویم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آقای دانش‌آشتیانی شما حضور خود را تکذیب می‌کنید از چندی پیش رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب کسانی که می‌خواهند فیلمی نشان دهند در حقیقت این افراد کسانی هستندکه فیلم را به نوعی مونتاژ کردند.

زاکانی خاطرنشان کرد: حضور آقای دانش‌آشتیانی در جمع شعاردهندگان که فیلم آن در زمان آقای میلی‌منفرد منتشر شد کتمان بحث فتنه را برملا می‌کند.آقای صدیقی معاون دانشجویی حال حاضر وزارت علوم و آقای غلامی مدیرکل بورس فعلی این وزارتخانه در کنار آقای دانش‌آشتیانی بودند.

وی افزود: بورس برای چه مطرح شد ما صحبتی از بورس نیاورده بودیم. موضوع بورس برای این مطرح شد تا ما را منفعل کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: همه آنچه را که آقای مطهری برای اعتراضات خود در مجلس قبل و این مجلس در مورد دولت گذشته بیان می‌کرد گوشه‌ای از اتفاقاتی است که در فتنه رخ داد. من تعجب می‌کنم که چرا وی چشم خود را بر واقعیت‌ها می‌بندد. موضوع کاملا شفاف است. قانون شکنی، تهمت زدن به نظام و همراهی کردن با بیگانگان قابل پذیرش نیست.

زاکانی خاطرنشان کرد: امروز کشور نیاز به آرامش دارد آقای رئیس‌جمهور گفت که ما باید تنور را گرم کنیم و نانی به مردم بدهیم. آقای رئیس‌جمهور با شرایطی که ایجاد شده نه تنور گرم می‌شود بلکه در جامعه آتشی برافروخته خواهد شد که تمام منافع ملی شرایط کشور را به باد خواهد داد.

وی افزود: ما تا امروز به حواشی می‌پرداختیم به اعتقاد من آقای دانش‌آشتیانی از عناصر محوری است و از کسانی است که در حقیقت در مسیر شکل‌گیری این تفکر نقش محوری داشته است.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آقای دانش‌آشتیانی به مدت 20 سال مدیرعامل مدارس مفید بوده است. تهران 3هزار مدرسه دارد تنها مدرسه‌ای که مدیر آن در زمان فتنه دستگیر شد مدیر مدرسه مفید بود و تنها مدرسه‌ای هم که روز قدس از مدرسه راهپیمایی به راه انداخت تا شعار نه غزه نه لبنان را سر دهند مدرسه مفید به مسئولیت و مدیریت آقای دانش‌آشتیانی بود.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها