زاکانی مخالف وزیر پیشنهادی علوم:

دانش‌آشتیانی از گردانندگان فتنه 88 بود

دانش آشتیانی در فراکسیون رهروان اعلام کرد

نامه حمایت از تحصن مجلس ششم را امضا نکردم

وزیر پیشنهادی علوم در شورای مرکزی فراکسیون رهروان در خصوص امضای نامه در مجلس ششم، معاونت وزارت علوم در زمان معین، عضویت در ستادهای انتخاباتی در سال 88 و عضویت در حزب مشارکت، به ابهامات نمایندگان پاسخ داد.
کد خبر: ۷۳۸۸۳۵
نامه حمایت از تحصن مجلس ششم را امضا نکردم

اسماعیل جلیلی در خصوص جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون رهروان با دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی علوم، گفت: در این جلسه دانش گزارشی از عملکرد، توانمندی‌ها و سابقه خود ارائه داد.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سوالات نمایندگان از دانش آشتیانی برای رفع ابهام در خصوص سابقه سیاسی وی، گفت: سوالی در خصوص نامه‌ای مطرح بود که در حمایت از تحصن مجلس ششم امضا شده بود، دانش آشتیانی اعلام کرد که این نامه را امضا نکرده و در آن زمان از وزارت علوم جدا شده بوده است.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم اعلام کرد تنها نامه‌ای که به نفع جریانات امضا کرده است، مربوط به نامه حمایت از فرجی دانا و نیلی احمدآبادی برای وزارت علوم بوده است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: دانش آشتیانی در خصوص معاونت معین در دولت اصلاحات نیز معتقد بود که در زمان فرهادی به معاونت وزارت علوم منصوب شده است و زمانی که معین وارد وزارت علوم شده، وی به تقاضای معین در این پست باقی مانده است.

جلیلی با اشاره به سوال نمایندگان از وزیر پیشنهادی علوم در خصوص شایعاتی که در مورد اختلاف وی با بسیج وجود دارد، گفت: دانش اعلام کرد که این شایعات بی‌اساس است و در زمان وی، طرح 40 درصد سهمیه رزمندگان، شش ماه اعزام به جبهه و سربازی مطرح شده است.

وی ادامه داد: دانش آشتیانی تصریح داشت به بسیج علمی برای خودکفایی علمی اعتقاد داشته و در راستای خودکفایی علمی خواستار گسترده کردن فعالیت‌های علمی بسیج بوده است.

جلیلی اظهار داشت: دانش آشتیانی اعلام کرده است سال 88 عضو هیچ ستاد انتخاباتی در هیچ جای کشور نبوده است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی علوم در خصوص عضویتش در حزب مشارکت نیز اعلام کرد که عضویتش در این حزب به عنوان ابزاری برای حضور در فعالیت‌های دولت بوده و در ابتدای دولت به این حزب پیوسته است و در ادامه با مشاهده تندروی‌ها، از حضور در جلسات حزب منفعل شده و کم‌کم جدا شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان گفت: نمایندگان از 80 درصد پاسخ‌های دانش آشتیانی به سئوالاتشان قانع شدند، اما 20 درصد پاسخ‌های دانش به سئوالات نمایندگان مورد مناقشه بود. البته به نظر می‌رسد حدود 80 درصد از نمایندگان از پاسخ‌های دانش به ابهامات در سابقه سیاسی‌اش قانع شده باشد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها