عضو هیأت رییسه مجلس از رایزنی‌های برخی نمایندگان ذی نفوذ مجلس با دولت برای تغییر گزینه پیشنهادی وزارت علوم خبرداد، گفت: هیأت رییسه مجلس خواهان تجدید نظر رییس جمهور در انتخاب وزیر پیشنهادی علوم است.
کد خبر: ۷۳۸۴۵۳
رایزنی با دولت برای پس گرفتن نامه معرفی آشتیانی

ضرغام صادقی درباره انتشار خبرهایی در خصوص رایزنی‌های بهارستانی‌ها با دولت برای تغییر وزیر پیشنهادی علوم، اظهار کرد: فضای مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی علوم تا این لحضه منفی است.

وی افزود: با توجه به نظر منفی مجلس درباره آقای دانش آشتیانی، از رییس جمهور در خواست داریم در تصمیم خود تجدید نظر کرده و فرد دیگری را جایگزین وزیر پیشنهادی علوم کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: نمایندگان مجلس بویژه هیئت رییسه قوه مقننه در تلاش است که فضای آرامی بر محیط‌ های دانشگاهی کشور حاکم باشد به همین علت دولت باید گزینه‌ای را بر تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی کند که اولویت‌های اولیه صلاحیت عمومی مجلس را داشته باشد.

صادقی با بیان اینکه مجلس در تلاش است که در زمینه حل مشکل وزارت علوم با دولت تعامل داشته باشد، یادآورشد: رایزنی های مجلس با دولت در زمینه تغییر گزینه وزیر پیشنهادی علوم تنها در جهت توسعه، ثبات علمی و دوری از تنش زایی است.

رییس جمهور هفته گذشته در نامه ای به رییس مجلس فخر الدین احمدی دانش آشتیانی را به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی علوم دولت یازدهم معرفی کرد. برگزاری جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم نیز در دستور کار سه شنبه این هفته مجلس قرار دارد.(میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها