متهمان پس از هر سرقت برای مدتی تهران را ترک می‌کردند

دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت‌ها

اعضای باند سرقت‌های سریالی از سوپرمارکت‌های تهران با بررسی دوربین‌های مداربسته شناسایی و دستگیر شدند.
کد خبر: ۷۳۸۳۸۳
دستگیری سارقان مسلح سوپرمارکت‌ها

به گزارش جام‌جم، پس از وقوع سرقت‌های مشابه از سوپرمارکت‌های سطح شهر تهران بویژه در مناطق غرب و شمال غرب، پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

مالباختگان در اظهاراتی مشابه عنوان می‌کردند که در ساعت‌های پایانی شب و بین ساعت 22 تا 24، از سوی دو یا سه نفر که همگی مسلح به سلاح سرد قمه و شمشیر بودند، مورد زورگیری و سرقت پول از مغازه قرار گرفته‌اند. سارقان پس از انجام سرقت با انواع خودروهای سواری زانتیا، پژوپارس، پژو 405 و پیکان از محل متواری شده بودند.

یکی از مالباختگان با مراجعه به کلانتری 140 باغ فیض در شکایت خود گفت: ساعت 10 شب داخل سوپرمارکت بودم که دو مرد جوان با قمه وارد شده و با تهدید اقدام به سرقت مبلغ یک میلیون تومان وجه نقد داخل مغازه کرده و با یک دستگاه خودروی 405 سبز رنگ که منتظر آنها بود، از محل متواری شدند.

پس از شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت و بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته، کارآگاهان موفق به شناسایی سه مجرم سابقه‌دار به نام‌های شهرام بیست ساله، علی سی و هشت ساله و مهدی سی ساله شدند که پیش از این نیز به اتهام ارتکاب جرایم مختلف سرقت، قاچاق موادمخدر و مشروبات الکلی دستگیر شده بودند.

هر سه متهم پس از شناسایی مخفیگاه‌هایشان در اسلامشهر، کرج و حکیمیه تهرانپارس دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان در همان مراحل اولیه تحقیقات به ده‌ها فقره زورگیری از مغازه‌های سوپرمارکت سطح شهر تهران بویژه در شمال، شمال غرب و غرب تهران اعتراف و سه عضو دیگر گروه به نام‌های میثم، اشکان و سیاوش را نیز معرفی‌کردند.

مخفیگاه این سه نفر نیز در کرج و اسلامشهر شناسایی و هر سه نفر آنها نیز از سوی کارآگاهان دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. این متهمان نیز همانند همدستان خود به مشارکت در سرقت‌های به عنف از سوپرمارکت‌های سطح شهر تهران و عضویت در گروه اعتراف کردند.

سرهنگ افشار احسانی‌فر، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات از متهمان مشخص شد که آنها با یکدیگر روابط خویشاوندی داشته و با داشتن اطلاعات کامل از یکدیگر اقدام به تشکیل این گروه از سارقان به عنف کرده‌اند. متهمان پس از انجام سرقت‌ها نیز بلافاصله از تهران خارج و به استان‌های غرب کشور متواری می‌شدند تا پلیس موفق به دستگیری آنها نشود. شهروندان و کسبه شهر تهران که به این شیوه مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته‌اند، برای شناسایی متهمان و طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی، خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها