گزارش اختصاصی جام جم آنلاین از اظهارات جنجالی یونسی

وقتی یک دولت می ریسد، یک دستیار پنبه می کند

مشاور رییس جمهور درباره‌ موضوع رفع حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، گفت: شرایط اگر آرام شود و از جو سیاسی فاصله بگیریم، اگر فضا عادی و آرام شود ممکن است که دولت بتواند به این وعده‌اش برسد.
کد خبر: ۷۳۷۲۰۴
اظهارات یونسی در باره رفع حصر موسوی و کروبی

حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در بازدید از غرفه‌ی انصاف نیوز در نمایشگاه مطبوعات، تاکید کرد: دولت اختیاری در این زمینه ندارد، اما می‌تواند زمینه را فراهم کند. اما خیلی‌ها نمی‌خواهند، همیشه می‌خواهند جو با التهاب باشد.

بهره‌برداری سیاسی از موضوع غنچه قوامی

رییس فدراسیون والیبال با بیان اینکه می‌خواهند با موضوع غنچه قوامی بهره‌برداری سیاسی کنند گفت: دستگیری این خانم ربطی به موضوع حضور خانم‌ها در سالن‌های والیبال ندارد. متاسفانه یک سری از این موضوع سوء استفاده می‌کنند و آن را به مسئله حضور بانوان در سالن‌های والیبال گره می‌زنند تا بهره‌برداری سیاسی کنند. اصلا چنین موضوعی درست نیست.

محمدرضا داورزنی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: به یکباره می‌بینیم که فدراسیون والیبال ایتالیا در اقدامی عجیب بحثی را مطرح می‌کند که بله در دفاع از خانم غنچه قوامی قبل از شروع مسابقه‌های داخلی پلاکاردی در دست بگیرند که او را آزاد کنید. قوامی نه ایتالیایی است و نه به ایتالیا ارتباط دارد و نه در والیبال دستگیر شده است. در لیگ جهانی گذشته طرفداران تیم والیبال ایتالیا، خانم‌ها و آقایان ایتالیایی برای تشویق تیم کشور خود در سالن آزادی حضور داشتند و و هیچ برخورد و موضوعی هم پیش نیامد، حالا یک خانمی در جای دیگری بازداشت می‌شود و موضوع آن را به والیبال مرتبط می‌دانند.

وی با تایید ادعای یک منبع آگاه فدراسیون جهانی والیبال درباره اینکه اگر این خانم آزاد نشود و موضوع حضور خانم‌ها در سالن‌های والیبال ایران حل نشود، میزبانی جدیدی به کشور ایران تعلق نمی‌گیرد، گفت: بله، این موضوع کاملا درست است. این بحث مطرح شده است. به هر ترتیب موضوعات سیاسی، اجتماعی در حوزه وزارت کشور تعریف می‌شود. طبیعتا باید در حوزه شورای فرهنگ عمومی کشور این مسائل طرح و حل شود.

هم پیمانی ترکیه با داعش

یک عضو سابق گروهک تروریستی داعش گفت: به کمک ترکیه در مناطق شمالی سوریه مستقر شدیم و داعش در تحولات سوریه خود را هم پیمان ترکیه می داند.

به گزارش ایرنا ، عضو سابق داعش که با لقب شرکو عمر معرفی شده است در گفت وگو با نشریه آمریکایی 'نیوزویک' این مطلب را عنوان کرد.

وی گفت: اگر کمک های ترکیه نبود نمی توانستیم در مناطق شمالی سوریه قدرت پیدا کنیم.

عضو سابق گروه تکفیری - تروریستی داعش هم چنین اذعان کرد که داعش نظامیان ترکیه را هم پیمان خود می داند و بر این باور است که عناصر کرد «پ.ک.ک» در ترکیه و هواداران کرد «پی.وای.دی» در شمال سوریه هر دو دشمن مشترک ترکیه و داعش هستند و ترکیه و داعش در این باره همکاری راهبردی دارند.

وی گفت: سرکردگان داعش به عناصر این گروه تروریستی اطمینان داده اند که در ورود و خروج به ترکیه آسوده خاطر باشند و از هیچ چیز نترسند.

مشکل راهبردی اصلاح طلبان برای انتخابات آینده

اصلاح طلبان پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید بخش های مهمی از دولت روحانی را تسخیر کردند، آنها خود را اصلی ترین جریان اجتماعی مدافع دولت یازدهم می دانند و تاکید دارند که در انتخابات ۹۲ سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان روحانی را پیروز نبرد انتخابات ریاست جمهوری کرد و این محبوبیت مردمی آن ها را افزایش داده است.

به گزارش جهان نیوز، با این وجود در این میان اصلاح طلبان دو مشکل راهبردی برای نفوذ به مجلس آینده وجود دارد که در ادمه به آنها اشاره می شود:

الف: پرطرفدارترین استراتژی اصلاح طلبان برای ورود به مجلس آینده تشکیل اتحادی به رهبری هاشمی رفسنجانی، عارف، خاتمی، روحانی و ناطق نوری می باشد. این اتحاد یک مشکل اساسی دارد و آن اینکه میزان سهم حقیقی آنها از لیست انتخاباتی به رهبری این ائتلاف مشخص نیست. به تعبیر دیگر اصلاح طلبان در صورت تشکیل این ائتلاف دقیقا نمی دانند که چهره های همچون هاشمی و روحانی و ناطق نوری – به شرط حضور در ائتلاف- چه میزان سهم می خواهند. البته حجت الاسلام ناطق نوری تاکنون چندین بار تقاضای اصلاح طلبان برای ائتلاف را رد کرده است.

ب: اصلاح طلبان برای مجلس آینده عملا فاقد مهره قابل اتکا هستند. بسیاری از چهره های این جریان با حوادث سال ۸۸ عملا در سیستم انتخابات آینده فرصتی برای عبور از فیلتر نهادهای نظارتی پیدا نمی کنند. در واقع اصلاح طلبان دقیقا در لیست آینده صاحب چهره های مقبول و جامع نیستند. ممکن است تدبیر جریان اصلاحات در این باره به یک راهبرد پنهان منتهی شود.

نزدیکان خاتمی معتقدند ائتلاف با هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی و ... این فرصت را برای آنها بوجود می آورد که در ذیل پوشش این افراد بتوانند برخی اصلاح طلبان نزدیک به خود را از فیلتر شورای نگهبان عبور بدهند.

ادعای جدید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه مدعی شد ایران پذیرفت تزریق گاز به سانتریفیوژ‌های IR-۵ را متوقف کند.

به گزارش افکارنیوز، «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت این کشور مسئله تزریق گاز به سانتریفیوژ مدل IR-۵ را با ایران در میان گذاشته و تهران پذیرفته است که این اقدام را متوقف کند.

«یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش فصلی خود در مورد برنامه هسته‌ای ایران که روز جمعه منتشر شد، نوشته است که ایران در سه ماهه اخیر در راستای فعالیت‌های تحقیقات و توسعه خود، سانتریفیوژ نوع IR-۵ را با گاز اورانیوم تغذیه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها